تحقیق دانشجویی

تحقیق دانشجویی

پاورپوینت مقاله تحقیق و پروژه دانشجویی با قیمت مناسب تر از کافی نت،راحت و بی دردسر تحقیق های خود را از سایت ما دانلود کنید.

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 32
  • بازدید دیروز : 193
  • بازدید کل : 325366

تحقیق درمورد شنا


تحقیق درمورد شنا

ورزش.. 2

تاریخچه ورزش.. 2

اهمیت ورزش.. 3

مسابقه. 4

  • اسب دوانی.. 4
  • نیروی انسانی:(دویدن،شناکردن). 4
  • کمکی انسان:(دوچرخه سواری،قایق پارویی، قایق سواری و ...). 4
  • منبع فعال خارجی:(موتور سواری،قایق رانی،قایق سواریو ...). 4

رقابتی. 4

مهارتی. 4

جوانمردی در ورزش.. 5

هنر و ورزش.. 5

- تعلیمات باشگاهی و وجود فدراسیون. 8

تاریخچه شنا9

شنا در رقابتهای المپیک... 12

تاريخچه شنا در ايران. 13

مشخصات استخر. 15

لباس شنا16

عینک و کلاه شنا16

عینک شنا:16

راهنمای ورزش شنا17

مزایای ورزش شنا17

باورزش اندامی زیبا داشته باشیم20

فواید ورزش کردن :21

چرا باید بعد از فعالیت ورزشی استراحت کرد ؟22

ورزش شنا راهي براي چربي سوزي و تناسب اندام 22

انواع حرکات.. 22

نکات مهم:23

روش تدریس شنا:24

تجهیزات و مناسب‌سازی استخرهای شنا برای جانبازان و معلولین. 26

  • مقدمه‌ایازشرایطزندگیجانبازانومعلولین. 26
  • امکاناتاستخرهایشناوشرکتمعلولینوجانبازان. 27
  • پیشنهادهائیبرایتجهیزاستخرهاوافزایشرفاهحالجانبازانومعلولین. 30

پارالمپیک چگونه شکل گرفت؟30

تاريخچه پارالمپيك در ايران. 31

آشنایی باآخرین روشهای کلاسبندی و مربیگری شنا در کلاس مدرس کمیته بین المللی پارالمپیک... 34

ايروبيك ورزشي به وسعت بدن. 35

ايروبيك چيست؟35

قلب قوي‌تر. 36

تولد رگ‌هاي بيشتر. 36

افزايش درجه حرارت بدن ممنوع. 36

آرامبخشي بدون مسكن. 36

شنای موزون. 39

تاریخچه شنای موزون:40

سينکرونايز، يک پله بالاتر از شنا42

وقتي به چشم مي آيي. 45

تيم ملي؛ داريم، نداريم46

واژه نامه شنای موزون. 47

فناوري، فاكتور تعيين كننده در ورزش هاي مادر. 55

بهترین رکوردار شنا در جهان:55

لیلا وزیری اعجوبه ای ایرانی در زیر پرچم ایالات متحده57

مقدمات غواصی. 58

مقدمه ای برای استفاده از ماسک و لوله غواصی:58

لوازم غواصی:58

ماسک:59

لوله هوابر:59

باله های پا(فین):59

استفاده از لوله هوا برای مبتدی ها:60

اصول و قواعد کلی:61

روند عملیات نجات از طرق شنا:62

اقدامات اولیه. 62

رفتار با غریق:62

شنای حمل و نقل:63

یدک کشیدن:63

تکنیک های نجات:63

انتقال به خشکی:63

شنای حمل و نقل: دو نفره کشیدن. 63

قرار دادن به پهلو:64

تنفس مصنوعی:64

تنفس مصنوعی دهان به بینی:64

احیای قلب و شش ها:65

 

 


 

ورزش

ورزششاملفعالیتهر کس با یک منظور و در محیطی متفاوتاز محیط روزانه برایمسابقه،لذت بردن ، برای کسببرتری، برایپیشرفتمهارتیا ترکیبی از تعدادی از این هاست.تفاوت منظور همراه با در نظر گرفتن مهارت فرد یاگروه یا دلیری علامت مشخصه ورزش است.
بنابر اینپریدناز روی یکمانعدر مقابل دیدگان هزاران نفر در یکمیدان سر پوشیده ورزش است در حالی که پریدن از روی یکچشمه هنگامپیاده رویدرروستافقط تلاش برای خیس نشدن پای فرد است.

انواع مختلفی از ورزش وجود دارند و انسان ها قسمت مهمی از وقت، پولو دلبستگیخود را نه فقط به عنوان شرکت کننده بلکه به عنوانتماشاگربه آن ها اختصاص می دهند.

ورزشامروزه درجهانبه وسیله ای مبدل شده که انسان ها رابا هم متحد و آشنا کرده و بین آن ها پیوند اخوت و برادری برقرار می کند و مهمترینهدف و وظیفه ورزش همین است ایجاد مودت و دوستی بینورزش کارانکه هر چند در میدانرقیبهم هستند اما در خارج از میدان بهعنوان رفیق همدیگر می باشند.

ورزش ترکیبی از فعالیت هایفیزیکیعادی و معمول و مهارت های شخصی و بهعنوان تفریح و یک سری از قوانین که برای مسابقه ، لذت بردن و رسیدن به برتری است.ترکیب شخصیت هایی با مهارت های متفاوت در یک ملت، شجاعت و دلاوری آن ملت را افزایشمی دهد.

 

تاریخچه ورزش

تمدن ها در ورزش سراسرتاریخ ، توانستند یکمعاملهبزرگ که تغییراجتماعوماهیت در ورزش است راآموزشبدهند . آن ها چیزهای بسیار جدیدی ازهنر را درفرانسه،آفریقا واسترالیا ی ما قبل تاریخ کهمدرکآن در مراسمات رسمی تهیه شد راکشفکنند.
این کسب مهارت هاوابستهبه سفارش مردم است که برای یافتنمعانی فعالیت ها در ورزش به صورت یکمروارید گران بهامی درخشد . مثلا ورزشژیمناستیکدر میان چینی ها پیشینه‌ی زیادیدارد.

ورزش های دیگر شامل: پرتاب نیزه،پرتاب دیسکوپرش بلندوکشتیاست. رسومسنت گرایی ورزشباستانیایرانی ، هنرزورخانهای بود که اکنون با این روشتماساندکی دارند . در میان دیگر ورزش هایایرانیچوگانو پرتاب نیزه هم وجود داشت. دسترسی بهورزش های عمومی با تاسیسیونانقدیم ، ایجاد شد . کشتی ،دومیدانی،بوکس، پرتابنیزه، پرتابدیسک و مسابقهارابه سوارینیز در آن زمان متداول بود.

بازی هایالمپیکهر چهار سال یک بار در دهکده‌هایکوچک مثل یونان باستانبرگزار می شد و مردم سراسر جهان به این المپیک ها فرا خواندهمی شدند.

وجود ورزش های منظم برای موجودات زنده مطابق المپیکقرنقدیمی و قرن حاضر است. فعال شدن موجوداتبرای تنظیمغذا وخوراکخود موجب منظم انجام شدن فعالیت هابرای لذت بیشتر مسابقات و فعالیت هایی مثلماهیگیریوباغبانی است. انقلاب صنعتیموجب زیاد شدن آلودگی و فرصت نداشتنتماشاگرورزشی برای دسترسی و تمایل به بازیهای جهانی شده است. محبوبیت و تمایل داشتن مانند ماشین افزایش گر، موجب ترقی‌هایحرفهایمتداولورزشی می شود.

اهمیت ورزش

امروزهورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکالگوناگون با آن سرو کار دارند. برخی از مردم،ورزشکار حرفه ایاند و گروهیورزشکار آماتور. گروهی طرفدار و علاقه مندبه ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایش های ورزشی بوده، وعده ای نیز از راهورزش امور زندگی خویش را می گذرانند.
وزارتخانهها و ادارات ورزشی فراوانی تاسیسشده و مخارج زیادی صرف ورزش ، ساختناستادیومها، مجتمع ها وباشگاه های ورزشیو نیز تهیه وسائل و لباسهای ورزشی و یا تماشایمسابقات ورزشیمی شود. بخش های قابل توجهیاز برنامه هایتلویزیون ،رادیو،مجلاتو سایر رسانه های گروهی، به ورزشی واخبار ورزشی اختصاص دارد و خلاصه ورزش یکی از اموری است که در جهان به صورت جدّیمطرح بوده و از جهات مختلف دارای اهمیت می باشد.
رده بندی ورزش

دانستن یک روش برای یکگروه ورزشی هدف بسیار مهمی است و نشان دهنده ی یک نامزد جامع برای ورزش است:

مسابقه

· اسب دوانی

· نیروی انسانی:(دویدن،شناکردن)

· کمکی انسان:(دوچرخه سواری،قایق پارویی، قایق سواری و...)

· منبع فعال خارجی:(موتور سواری،قایق رانی،قایق سواریو...)

رقابتی

  • رزمی:(جودو،کاراته،بوکس،تکواندو ،ووشو،کونگ فو،شمشیر بازیو...)
  • میدانی:(تنیس،بدمینتون،والیبال،اسکواش،تنیس روی میز)
  • تیمی:(بیس بالوفوتبال شهرت بسیاری در جهان دارند . بیس بال معروفیت زیادی درآمریکاوژاپندارد و فوتبال معروفیت بیشتری در سر تاسر جهان.
  • مثال های دیگری مثل: (راگبی،هاکیروی یخ ، هاکی روی چمن و ...) می باشد.
  • هدف:(تیراندازیباکمان، تیراندازی باتفنگو...)
  • نمایشی: ( ژیمناستیک ، اسب سواری ،شیرجهو...)
  • استقامت:(وزنه برداری،پرشسه گام ، پرتابوزنهو...)

مهارتی

جوانمردی در ورزش

عامل اصلی در ورزش کهبیشتر اوقات همه را به سوی خود جلب می کندانگیزهوسوددر آن است . برای مثال ، قایق رانی واسب دوانی نیاز به مهارت زیاد دارند. علت بروز حرکات جوانمردانه در یک فعالیت بهوسیله ی یکآرزوو یاروحیهخوب ، تمایل به کسب لذت برای خود است. اما تحمل فشار در بیشتر اوقات به صورت انفرادی ، کار بزرگی است و مقدمه ای براییک تکنولوژی به نظر می رسد و این کار لذت بیبشتری دارد.

فرصت مردم برای فعالیتها و مسئولیتشان در بیشتر اوقات ، برایجستجوواحترامگذاشتن در ورزش است که با پیوستنفدراسیون ورزشیبه IOC ، هر انسان برای خودفرصتی را برای ورزش کردن تنظیم می کند . در این راه ، تکمیل کردن فرصت ها در فعالیتهای ورزشی رسمی بیشتر است . بیشتر فعالیت های عمومی ،مشهورو معروف اند و تعقیب کردن فعالیت هایگوناگون زمان زیادی می خواهد.

جوانمردیدر یک بازی معین باید به گونه ایباشد که هر رقیب چه بعد از مسابقه و چه قبل از مسابقه آن را رعایت کند . جوانمردینباید در بردن اجرا شود بلکه باید در باختن هم باشد . برای مثال در فوتبال یکورزشکار نباید خارج از رفتار ورزشی در مقابل دیگران بازی کند و توپ را خارج از زمینلگد بزند .

هنر و ورزش

ورزش به هنر خیلی وابسته است.

اسکیروی یخ و تای چی ورزش های هنری استبرای رسیدن به یکمنظرهی تماشایی ، و موجبحادثهو تجربه ای برایتماشاچیمی شود . همین طور وجود تماشاگرانعامل اصلی این فعالیت های ورزشی و هم چنین به اجرا در آوردن هنر شان است و چنینهنری مثل اجرای هنر ژیمناستیک و غیره است.

حقیقتهنر ورزش ، در برخی مواقع احتمالی ،بهماهیت آن ورزش بستگی دارد.

از جمله ورزش هایی که با استفاده از آخرین پیشرفت های علمی و تکنیکی توانسته است تغییراتی اساسی و بنیادی در تمامی مراحل خود به وجود آورد رشته ورزشی شنا می باشد. امروزه شنا با استفاده از روش های علمی و تکنیک قادر شده است بیشتر از تمامی دوران گذشته این ورزش پیشرفت و توسعه داشته باشد.

تاریخ پیدایش ورزش شنابه قدمت آفرینش بشر و دوران ماقبل از تاریخ باز میگردد.انسان بنا بهاحتیاجات خود برای شکار یا فرار از خطر مجبور به یادگیری و ممارست در امر شنا بودهاست.
شاید بعلت همین نیازها وارتباط تنگاتنگ شنا با حفظ حیات و سلامتی باشد که در اسلام توصیه شده به "فرزندانخود شنا بیاموزید". در طول تاریخ نیز آشنایی با این ورزش یک مزیت محسوب می شدهاست.

 

تاریخچه شنا

ورزش شنا همیشه و همه وقت در زندگی روزمره ی انسان و تندرستی و صحت فرد نقش مهمی را ایفا کرده است. در ارتباط با آب و شنا می توان مبادرت به ورزش های دیگری کرد، این ورزش ها عبارتند از: شیرجه، شنای هنری، نجات غریق، غواصی. در دوران گذشته اکثر مردم در کنار رودخانه ها، دریاچه ها و دریاها زندگی می کردند. پس آموختن شنا برای انان از ضروریات بوده زیرا تسلط بر شنا با محیط و وضع اقتصادی مردم ارتباط مستقیم داشته و به همنی دلیل شنا به تدریج تکامل یافته است. در گذشته های دور اکثر شناگران ساکنین سواحل دریاها و یا حوالی لیبی است که در چهار هزار سال پیش به دست آمده است. از تصاویر سنگی می توان نتیجه گرفت که حرکات پا درشنا شبیه حرکات پا کرال می باشد. تمرینات شنا بیشتر در جامعه ی برده داران و بردگانی که برای آماده شدن جهت جدال و جنگ استخدام می شدند توسعه داشت، بر همین اساس ورزش شنا در یونان پیشرفت قابل ملاحظه ای پیدا کرده بود به طوریکه در تمام مجموعه های ورزشی استخر شنا وجود داشت. از طرف دیگر ضرب المثل یونان باستان نشانه ی اهمیت شنا در آن جامعه بوده است. این ضرب المثل می گوید «او نه می تواند شنا کند و نه بخواند». یونانیان به پرورش جسم توجه خاصی داشتند و به همین دلیل بردگانی که برای خدمات جنگی اجیر می شدند باید جسم خود را پرورش می دادند، یکی از این روش ها شنا کردن بود.

رومی ها نیز به شنا اهمیت خاصی می دادند. برای افراد طبقه ی اول و اربابان حمام های گرم وجود داشت. بر اساس شواهد شناگران آن ها قادر بودند در هنگام شنا با خود اسلحه حمل کنند. آن ها مهارت زیادی در غواصی نیز داشتند. در اواخر قرون وسطی اولین کتاب راهنمای شنا در جهان به چاپ رسید. مؤلفش وین من (Wynman) بود. اسم کتاب «شناگر با هنر شنا» بود. در سال 1538 در اگزبورگ به چاپ رسید. او کتاب خود را با شنای کرال سینه شروع کرد و به اعتقادی این نوع شنا، تنها نوع صحیح شنا است. در قرن 18 هالورن (Halloren) پدر هنر شنای امروزی است. وی کارگر معدن بود. در همین قرن بود که اولین مکان شنا و استحمام در آلمان تأسیس گردید.

شنا در برنامه ی کلاسی گنجانده شده. اولین مدرسه در سال 1810 (فورتا pforeta) چنین اقدامی کرد.

گوتس موتس (Gotsmoths) در توسعه ی شنا در مدارس نقش اساسی داشت. بیش از 50 سال در آموزش و پرورش فعالیت داشت. او به کمک طناب، کمربند و قلاب مبتدیان را در آب تعلیم می داد. او اقدام به تهیه و تدوین قوانینی برای برگزاری مسابقه ی شنا نمود.

- تعلیمات باشگاهی و وجود فدراسیون

توسعه و تکامل شنا در بین مردم باعث شد که فدراسیون شنا در آلمان به وجود آید. در سال 1837 اولین باشگاه شنا به نام (استادان آب) در آلمان تأسیس شد. در سال 1840 تی خیشه فورشه اولین باشگاه را برای علاقه مندان شیرجه تأسیس کرد.

آلمان ها با ایجاد سالن های سرپوشیده برای شنا باعث شدند تا علاقه مندان بیشتر بتوانند به شنا بپردازند.

در سال 1886 فدراسیون شنای آلمان (DSV) بوجود آمد.

- تقسیمات و متعلقات فدارسیون: ورزش شنا شامل واترپلو، شیرجه، شنای هنری، شنای محلی، نجات غریق و غواصی.

- معنی و مفهوم شنا: مفهوم وسیع شنا متکی است به ارزش های اصلی و معنوی و ارزش های بهداشتی آن برای مردم.

 

آموزش شنا

شناي رقابتي با ورود به المپيك در سال 1896 در عرصه بين المللي داراي اهميت و موجوديت شد. مسابقات المپيك ابتدا تنها به مردان اختصاص داشت اما بعدها در سال 1912 مسابقات زنان نيز در اين رقابت ها جاي گرفت. قبل از تأسيس فينا( FINA ) بازي هاي المپيك ، شامل تعدادي از مسابقات غير متداول بودند. براي مثال در سال 1900 زماني كه مسابقات شنا در رودخانه «سن» Seine در فرانسه برگزار مي شد رقابت كنندگان بايد از تيرهاي چوبي خاصي بالا مي رفتند و زير صفي از قايق ها در آب شنا مي كردند.

پس از اينكه فينا تأسيس شد برخي از اين مسابقات عجيب برچيده شدند. تحت مقررات فينا هم در بازي هاي المپيك و هم در ديگر مسابقات ، طول مسابقات به تدريج با سيستم متر اندازه گيري مي شد. و در سال 1969 سيستم اندازه گيري يارد براي ركوردها منسوخ شد.

انواع حركت هاي شنا به شناي آزاد ، كرال سينه، كرال پشت ، قورباغه ، پروانه دسته بندي شدند.

تمام اين حركات در مسابقات انفرادي چندگانه به اجرا در آمدند.

 

تاریخچه شنا

ظهور و گسترش شنا، ریشه در احتیاجات عصر انقلاب صنعتی و شهرنشینی اواخر قرن نوزدهمدارد. این توسعه ابتدا از انگلستان آغاز شد و از آنجا به قاره اروپا و آمریكا وسرانجام به همه دنیا گسترش یافت.

اولین استخرهای سرپوشیده به ترتیب در شهرهایلیورپول 1838، وین 1842 و برلین 1855 ساخته شد و بعد از آن اولین تشكیلات شنا شكلگرفت.

در سال 1869 برخی از باشگاههای لندن به انجمن شنای «متروپولتین» پیوستندكه در سال 1874 به انجمن شنای بریتانیا تبدیل شد. در سال 1884 اتحادیه شنای آماتورشكل گرفت و دو سال بعد با انجمن شنای بریتانیا تلفیق شده، «انجمن شنای آماتوربریتانیا- ASA» را پدید آوردند.
سرانجام با عبور كاپیتان متیو وب از كانال مانشدر سال 1875 و پدید آمدن باشگاهها و فدراسیونها در كشورهای مختلف اروپا، آمریكا واسترالیا، شنا محبوبیت یافت وارتباطات و مسابقات بین‌المللی شروع شد.

در آن زمانرشته‌های شنا تا بدین حد متنوع نبودند. تا مدتها شنای قورباغه و شناهایی كه از شنایقورباغه نشات گرفته بود مثل شنای زیربغل و شنای پشت حكمفرما بودند. بعدها شنایانگلیسی پهلو دست بالا به وجود آمد كه هنگام استراحت، دست بالا قرارمی‌گرفت.

تروجن با مشاهده بومیان آمریكایی، استراحت دست را به تناوب، خارج از آبقرار داد و این شنا را با یك ضربه پای قورباغه تركیب كرد.

پیشرفت بعدی اجرای دوضربه پا در یك دور شنا بود یعنی یك ضربه در هر حركت دست كه موجب كوتاهتر و سریع شدنحركات دست شد. بعدها ضربه عمودی پا جایگزین ضربه پای شنای قورباغه شد و شنای كرالسینه متولد شد. ریچارد كاویل استرالیایی این حركت را در اوایل قرن بیستم با نامضربه كرال استرالیایی با چهار ضربه پا معرفی كرد و در سال 1956 هموطن او سسیل هیلیاین حركات را به اروپا برد. در همین زمان كرال در آمریكا پیشرفت كرد و بالاخره شیوهآمریكایی شش ضربه پا جهان را فتح كرد.

شنای پشت هم همین الگو را دنبال می‌كرد تاسال 1908 شیوه سُنتی شنای پشت حاكم بود ولی از المپیك 1912 قهرمانان تنها كرال پشترا اجرا كردند.

تا قبل از ساخت سكوی شیرجه، شناگران در آب «استارت» می‌زدند یعنیقبل از شروع مسابقه در آب می‌ایستادند یا دراز می‌كشیدند.

در سال 1933 یكآمریكایی به نام «هنری میوز» نوع جدیدی از شنای قورباغه را در مسابقات به نمایشگذاشت او زمان استراحت (Recovery)، دست‌ها را مانند كرال سینه خارج از آب قرارمی‌داد و شنای پروانه را توسعه داد. نزدیك به دو دهه فرق زیادی بین این روش وقورباغه قایل نبودند، كاربرد هر دو شیوه در شنای قورباغه بود و حتی شناگر می‌توانستهنگام مسابقه یكی را به دیگری تبدیل كند. اما این شیوه درگیری‌های زیادی ایجادكرد.

تا آنجا كه مجله سویمینگ تایمز این‌گونه از المپیك 1948 لندن گزارشداد:

«توفان جدیدی وزیدن گرفته است كه می‌تواند به شكاف درفینا منجرشود.»
هشدار سویمینگ تایمز از آنجا بود كه هفت نفر اول شنای 200 متر قورباغه درفینالی كه در ویمبلی برگزار شد از شنای پروانه استفاده كرده بودند و به این ترتیببگومگوهای شدیدی در كنگره فینا بوجود آمد.

سرانجام از بین 73 رای دهنده در فینا 42 نفر رای بر جدایی شنای پروانه از شنای قورباغه دادند و اعلام كردند تدوین قوانینو مقررات مسابقات شنا باید به «سازمان اداری فینا» ارجاع شود.
سازمان اداری فینادر هشتم اگوست 1948 پیشنهاد كنگره را پذیرفت. اما IOC از افزایش برنامه شنای المپیكخودداری كرد. ریتر دبیر افتخاری فینا در 11 آگوست 1948 در نامه‌ای به همه اعضایسازمان اداری از آنان خواست تصمیم جدی اتخاذ كنند.

از میان ده عضو، نه عضو بهدرخواست ریتر پاسخ دادند كه سه نفر شنای پروانه را شنایی كاملاً جدید و مجزا ازقورباغه دانستند و شش عضو آن را هم‌ردیف شنای قورباغه می‌دانستند. به این ترتیب باوجود مخالفت رییس وقت فینا، باز هم دو شیوه شنا به شنای قورباغه رسمیت یافت.
درسال 1935 جك سیگ شناگر آمریكایی نوعی ضربه پا مانند دم ماهی را ابداع كرد او ومربی‌اش آرم بروستر شنای «دولفین قورباغه‌ای» را به وجود آوردند. این نوع شنا بهدلیل شكل عمودی حركتش تا سال 1952 به عنوان شنای پروانه و زیر مجموعه شنای قورباغهمحسوب می‌شد. سرانجام در كنگره فینا كه به مناسبت المپیك هلسینكی برگزار شد، شنایقورباغه و پروانه از هم جدا شدند و شنای دلفینی با نام شنای پروانه پذیرفتهشد.

در مسابقات المپیك 1956 هنگامی كه ما سارویوركاوا قهرمان المپیك و چند تندیگر از شناگران بیشتر مسیر را در زیر آب شنا كردند مشكلاتی جدید شكل گرفت. كنگرهفینا تصمیمی جدید اتخاذ كرد كه به دنبال آن شنای زیرآبی حذف شد و شناگران موظف شدندهنگام هر شروع و برگشت سر خود را به شكلی قرار دهند كه آب را بشكافد. فقط در شنایقورباغه فرو رفتن در آب مجاز بود ولی در هر دو (چرخه) سر باید یكبار آب رامی‌شكافت. كنگره فینا در المپیك 1988 تصمیم گرفت شنای زیرآبی را به میزان حداكثر 15متر مجاز بشمارد چون در این دوره استفاده از ضربه دولفین در شنای كرال پشت افزایشیافت.

 

 

 

شامل ورد 67 ص(هرگونه به هم پیوستگی و اختلال در تحقیق اصلی موجود نیست)


مبلغ قابل پرداخت 29,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 221

دیدگاه های کاربران (0)

تمامی مقاله تحقیق گزارش کار آزمایشگاه را از سایت ما دانلود کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما