تحقیق دانشجویی

تحقیق دانشجویی

پاورپوینت مقاله تحقیق و پروژه دانشجویی با قیمت مناسب تر از کافی نت،راحت و بی دردسر تحقیق های خود را از سایت ما دانلود کنید.

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 178
  • بازدید دیروز : 129
  • بازدید کل : 322773

تحقیق جامع درباره ی خلاقیت کودکان


تحقیق جامع درباره ی خلاقیت کودکان

مقدمه: 3

انگيزة دروني 4

قلمرو مهارتها 4

محل تقاطع خلاقيت 4

نمودار رشد ذهني كودكان 10

پرورش حواس كودكان: 10

رشد ذهني كودك 10

اهداف آموزش هنر به كودكان بدين قرار است: 17

فعاليت هنري: 19

رشد طراحي 22

جدول رشد طراحي 24

ادامه جدول رشد طراحي 26

رشد نقاشي 26

رشد نقاشي 28

مشخصات نقاشي خوب براي كودكان: 29

سرگرمي كودكان 32

بازي 32

اهميت خلاقيت و تخيلي براي كودكان 33

اهميت بازنمايي 34

ويژگي هاي خلاقيت در كودكان 40

ارتباط خلاقيت با زيبايي شناسي و هنر 41

ارتباط خلاقيت و بازي 41

بازي و اهميت آن: 42

اهميت محيط مناسب 43

امنيت 47

زيبايي شناسي 47

محيطي براي رشد دو – سه بعدي 48

پرسش ها 48

آناليز اجتماعي: 49

شناخت استفاده كنندگان (User Analysis) 49

حمل و نقل 49

كودك 49

فروشنده 49

طرح 49

توليد كننده 49

نقش تربيت در شخصيت كودك: 55

روشهايي برا افزايش خلاقيت كودكان در منزل: 55

شناخت گروه استفاده گر دوم (والدين): 57

نقش مادران 60

نقش پدران 60

روابط اجتماعي 60

شناخت گروه استفاده گر سوم: 63

 

 

موضوع :

 

خلاقيت در كودكان

 

بررسي نيازها و خصوصيات كودكان 4 تا 6 ساله

و طراحي مبلمان كار هنري براي آنان

 


مقدمه:

اگر بزرگسالاني خلاق و با قوة تخيل مي‌خواهيم بايد از سال‌‌هاي اولية زندگي آن‌ها براي اين كار برنامه‌ريزي كنيم. ما كودكان را براي زندگي تربيت مي‌كنيم و هر خصوصيتي را كه در اين سن در آنان تشويق كنيم با آنان مي‌ماند. اگر خلاقيت و قوة تخيل آنان را تشويق نكنيم كودكان به بزرگسالاني خلاق بدل نمي‌شوند.

كار و فعاليت هنري كودكان در ايجاد فرصت‌هايي بمنظور ابراز خلاقيت اهميت حياتي دارد.

در نظر گرفتن تنوع وسايل و امكانات دار اتاق كودك به دليل استفادة طولاني مدت از اهميت بسياري برخوردار است. كودكان به نقاشي و حجم‌سازي بسيار علاقه مندند و دوست دارند وسايلي را كه در اختيار دارند رنگي كنند، مثل نقاشي كردن روي ديوارهاي اتاقشان. گاهي اين مسئله باعث ايجاد اضطراب و نگراني در خانواده‌ها مي‌شود: اما بايد دقت كرد كه كودكان را از انجام اين كار نهي نكنيم و فضاي لازم را براي انجام اين كار براي او فراهم كنيم.

تحقيقات نمايانگر آن است كه هوش و استعداد، خلق و خو و شخصيت، قدرت‌ها و مهارت‌ها در سال‌هاي اول زندگي شكل مي‌گيرد. در مرحلة بعدي، رشد انسان بيشتر در جهت كمي است تا كيفي. لذا هر قدر محيط زندگاني كودك غني‌تر، سالم‌تر و آگاهانه‌تر باشد، هوش كودك بيشتر و رفتار او متعادل‌تر خواهد بود و در اينجا ضرورت استفاده از فضاي كار و فعاليت مناسب كه كودك را به سمت و سويي مناسب سوق دهد، ضروري به نظر مي‌رسد.

شناسايي مشكل:

كودكان ظروف خالي نيستند. آن‌ها عقايد و افكار و آرزوهاي خود را براي آفريدن دارند. مسئوليت ما اين است كه مهارتهاي فعلي كودكان و درك آن‌ها را رشد دهيم و با ايجاد فرصت‌هاي تازه اين مهارت‌ها را گسترده‌تر كنيم تا نگرش‌ها، مهارت‌ها و دانش ‌آن‌ها در زمينة تجارب گسترده و وسيع‌تر رشد كند.

براي كمك به كودكان در جهت نيل به خلاق‌ترين مرحلة ممكن براي آنها كافي نيست مهارتها را به آنها آموزش دهيم يا فرصت‌هايي برايشان به وجود آوريم تا استعدادهايشان را گسترش دهند. همچنين كافي نيست عادات خوب كاركردن را به آنها بياموزيم. بايد به آن‌ها كمك كنيم تا نقاطي را كه علايق و مهارتهايشان منطبق مي‌گردند يعني محل تقاطع خلاقيت خود را تشخيص دهند.

در اين محل قلمرو مهارتهاي كودك و مهارتهاي تفكر خلاق وي بر روي علايق دروني وي منطبق مي‌شوند. اين تركيب پرقدرتي است زيرا جايي است كه كودك به احتمال بسيار زياد خلاق خواهد بود.

 

كودكان به فضاي كافي براي كار كردن و منابع در دسترس نياز دارند تا بتوانند از تجاربي كه به آنان ارائه مي‌شود بيشترين بهره را ببرند. فضاي خانه به دليل مأنوس بودن محيط آن براي كودك، در او احساس امنيت ايجاد مي‌كند. از اين رو در نظر گرفتن فضايي جهت انجام كارهاي هنري، امكان رشد و پرورش خلاقيت و در عين حال ايجاد انگيزه و اشتياق در كودك را فراهم مي‌آورد.

كودكاني كه داراي فضاها و وسايل شخصي هستند، كودكان تواناتر و با اعتماد به نفس بيشتري خواهند شد. آنها ياد مي‌گيرند كه وسيله مربوط به خودشان است و آنها هستند كه از آن استفاده مي‌كنند، پس مي‌آموزند چطور با آن برخورد كنند و حتي چطور در حفظ و نگهداري آن بكوشند.

مبلمان كارهنري فضايي مناسب در اختيار كودك قرار مي‌دهد كه به راحتي به انجام فعاليت‌هاي خويش بپردازد. در اختيار قرار گرفتن اين فضا شخصي براي كودك حس استقلال طلبي را در او پرورش داده و باعث ايجاد نظم و ترتيب در امور شخصي او مي‌شود.

در نتيجه طراحي مبلمان كار هنري بايد به گونه‌اي باشد كه در عين رعايت اصول ارگونيكي، ميل و رغبت به انجام فعاليت‌هاي هنري را نيز در كودك افزايش مي‌دهد.

تعيين هدف:

جملة هدف: طراحي مبلمان كار هنري (نقاشي، حجم‌سازي و كاردستي) اتاق كودكان پيش دبستاني.

شرح مسئله:

بررسي نيازها و خصوصيات كودكان 4 تا 6 ساله و طراحي مبلمان كار هنري براي آنان

احتياجات:

- استفادة شخصي كودك

- تشويق به رعايت نظم و ترتيب در امور

- ايجاد حس رضايت و راحتي

- پرورش خلاقيت

محدوديت‌ها:

- محدوديت فضاي قرارگيري: يكي از محدوديت‌ها، محدوديت فضايي است. اين محدوديت به علت شكل خانه‌هاي امروزي به وجود آمده است؛ خانه‌هاي كوچك با اتاق‌هاي كوچك.

- اقتصادي بودن: بيشتر خانواده‌ها تمايل دارند محصولي را كه براي فرزند خود خريداري مي‌كنند بتوانند به مدت طولاني‌تري استفاده كنند و اين به دليل هزينة اوليه‌اي است كه متقبل مي‌شوند.

ويژگي‌هاي مورد نياز:

- تطبيق با ابعاد بدني كودك

- امكان دسترسي كودك به قسمتهاي مختلف مجموعه

- جلب توجه به سبب زيبايي و قابل قبول بودن طرح

- انصاي حس مالكيت كودك

- تعديل حس استقلال طلبي

تحليل نياز:

تسهيلات عامل بسيار مهم در پيشبرد برنامة كيفي كودكان است. بايد محل كافي براي نگهداري كارهاي هنري، ابزار و وسايل، كارهاي ناتمام و ارائة نمونة موجود باشد.

قطعاً براي بهبود نقاشي كودكان به ابزارهاي انگيزش، كمك و تجزيه‌زا نيازمنديم و مسئوليت فعال نمودن اين تجربه‌ها در قسمتي به عهدة فضا و ابزار مناسب است.

امتياز مكاشفه در محصول:

مبلمان كارهنري امكان مكاشفه و لذت در نقاشي و همچنين افزايش امكان تخيل را به كودكان مي‌دهد. در عين حال مسئوليت فعال نمودن جنبة هنري كودك را تا حدودي بعه عهده مي‌گيرد. چنان چه اين فضا هدفمند طراحي شود كودك را به اندازه كافي درگير مي‌نمايد و فرصتهاي گوناگوني را براي كشف، آزمايش، انتخاب، سازماندهي و احساس در كودك ايجاد مي‌كند.

بررسي مقدار نياز به محصول:

انسان هيچ ‌گونه عملي را بدون احساس نياز به آن انجام نخواهد داد ولي در بعضي موارد برخي از نيازها بايد در شخصي ايجاد شده و يا به صورت يك امتياز ويژه به شخص اهداء گردد. بايد گفت كه كودك با يك تكه كاغذ پاره يا ديوار خانه و يك مداد ساده نياز نقاشي كردن خود را به هر نحو ممكن بيان مي‌دارد و اين نكته به نظر غير قابل كتمان مي‌آيد ولي محصول مي‌تواند با توجه به هدفي خلاقه – آموزشي نوعي نياز در شخص ايجاد كنند. كودك با اين محصول ارتباط رفاهي و حسي برقرار مي‌كند و محصول از جنبة تزئيني خود خارج شده و يكي از وسايل ضروري وي مي‌گردد.

هدف ايجاد نياز در محصول:

براي پرورش استعدادهاي گوناگون كودك بايد موقعيتهاي فراهم آورد تا امكان خلق تفكرات و تمايلات عيني ميسر گردد.

وقتي كودك امكان نقاشي كردن در حالت‌هاي مختلف و دسترسي به انواع ابزارهاي مورد نياز خود را دارد مي‌تواند بيش از هر چيز از نقاشي و ديگر فعاليت‌هاي هنري خود لذت ببرد.

محصول مي‌تواند ارزشي و احترام به كودك را تداعي نمايد و لذت استفاده از محصول را در او ايجاد كند.

سلسله مراتب نيازهاي كودك عبارتست از:

1- نيازهاي جسماني يا فيزيولوژيك:

نيازهاي جسماني كودك عبارت از غذا و خواب است.

2- نيازهاي ايمني:

حفظ كودك از عوامل محيطي مضر مانند بيماري، سرما و… جزء اين نياز محسوب مي‌شود.

 

3- نيازهاي محب و احساس تعلق:

ايجاد ريشه در كودك چه به وسيلة رفتار و چه به وسيلة محيط، مثلاً طراحي يك اتاق آرامش بخش مي‌تواند جزء اين نياز محسوب شود كه بايد حتماً برآورده شود.

4- نياز به احترام

ما مي‌توانيم با طراحي محصولي مناسب، نياز كودك را به احترام مورد نياز خود برآورده سازيم.

5- نياز خود شكوفايي:

اين نياز در زبان هنري كودك خود را نشان مي‌دهد. نياز به دانستن و تجربه كردن كودك نيز در اين مرتبه است. نياز به فضاي كار هنري بيشتر در نيازهاي چهارم و پنجم كودكان مي‌گنجد و نقش بسيار مهمي در اين ميان دارد.

رشد ذهني كودكان:

رشد ذهني كودك مراحل چندي را به شرح ذيل طي مي‌كند:

1- دورة نمايشي كه چند ماه پس از تولد آغاز مي‌شود و تا 4 سالگي ادامه پيدا مي‌كند. در اين دوره كودك منظور خود را از طريق نمادهايي مانند بازي و نقاشي بيان مي‌كند.

2- دورة تفكر مشهودي: 4 تا 7 سالگي، كه در اين دوره خود كودك از طريق حواس با محيط ارتباط برقرار مي‌كند و به سرگرمي‌هاي ملموس مي‌پردازد.

3- مرحلة آمادگي: 7 تا 12 سالگي، اين مرحله به نام دورة ملموس نيز خوانده مي‌شود؛ يعني دانسته‌هاي كودك در اين سن بيشتر از طريق كاربرد و استفاده از وسايل كمك آموزشي صورت مي‌گيرد.

4- دورة تفكر منطقي: 11 سالگي به بعد، در اين مرحله كودك از لحاظ رشد ذهني به مرحله‌اي رسيده است كه مي‌تواند رويدادها را بدون استفاده از وسايل آموزشي تجزيه و تحليل كند.

نمودار رشد ذهني كودكان

پرورش حواس كودكان:

كودكان زماني مي‌توانند مطالبي دربارة محيط فيزيكي و اجتماعي خود فرا بگيرند كه قادر باشند تجربه كنند، جست و جو كنند و نيز به كاوش مستمر در اطراف خود عادت كنند.

استفاده از حواس، اساس روند دانستن و شناختن است. كودك از طريق حواس پنجگانه ياد مي‌گيرد. هر چه تجارب حسي كودك متنوع‌‌تر وسيع‌تر باشد، پاية شكل‌گيري عقايد كودك دربارة دنياي پيرامونش نيز گسترده‌تر خواهد شد. هر نوع محروميت يا محدوديت حسي به تخريب يا كامل نشدن مفاهيم مي‌انجامد.

يافته‌هاي تحقيقات اخير نشان مي‌دهد كه كودك هر چه پيش از ورود به دبستان، در سال‌هاي حساس رشدش، بيشتر بشنود، ببند، بچشد، ببويد، لمس كند و حس كند، درك بهتري خواهد داشت و اگر احساس و ادارك قوي باشد، به رشد شناختي مي‌انجامد.

خلاقيت و سازندگي در سنين پيش دبستاني:

امروز شواهدي در دست است كه بهترين زمان آموختن انواع دانستنيها و تحريك توانايي‌هاي اساسي در كودك، دوران اولين شش سالة زندگي ، قبل از رفتن به دبستان است.

برخلاف نظريه‌هاي سابق، هوش كودك و ميزان رشد آن ثابت نيست. سطح هوش او برحسب محيطي كه در آن زندگي مي‌كند به خصوص در 6 سال اول زندگي مي‌تواند رشد كند و يا پايين برود و افزايش يا تقليل هوش در نتيجة وجود يا عدم وجود محرك و محيط است. يكي از بهترين راه‌هاي ارتقاي سطح هوش و استعداد، پي بردن به بهترين وجه تحريك پذيري حواس كودكان است.

هر چه طفل كوچكتر باشد، محيط اطراف در او اثر بيشتري دارد و مي‌تواند خصوصيات روحي از جمله سطح هوش و استعداد وي را بيشتر تغيير دهد.

تمام كودكان قبل از دبستان، داراي استعداد سازندگي به عاليترين حد خود مي‌باشند. طبق تحقيقات به عمل آمده به احتمال زياد اين استعدادها با تنبيه و دلسردي روبه‌رو مي‌گردد. اطفال پس از رسيدن به دورة عالي، تازه پاسخ قسمت كوچكي از استعدادهاي خود را به دست مي‌آورند.

سازندگي را مربوط به قسمتهاي متعدد هوش، همچنين قسمت معيني از اجزاي تركيب دهندة هوش مي‌دانند.

در سالهاي اخير متخصصان به خصوص به استعداد سازندگي كودكان بيشتر علاقه‌مند شده و اين استعداد را هستة اصلي نبوغ مي‌دانند و افراد داراي اين خصوصيات سهم بيشتري در سازندگي دنيا دارند. سازندگي شامل همه نوع افكار ماجراجويانه و حادثه آ‌فريني در تمام رشته‌ها، اكتشافات عملي، اختراعات، تصورات، كنجكاوي و تحقيقات و … مي‌باشد. سازندگي عبارت است از قدرت به عمل در آوردن تفكر، ديدن ارتباطات تازه و غير منتظره بين اجسام و پيدا كردن جوابهاي تازه براي مسائل و سئوالات جديدي كه افراد را به تعمق و جست و جوي جوابهاي آنها وا دارد.

يك كودك سازنده و خلاق و با استعداد، لازم نيست كه حتماً داراي هوش بهتر خيلي بالا باشد. اكثر محققان در مورد سازندگي به نكات زير توجه و اشاره مي‌نمايند:

1) تقريباً تمام كودكان مقدار قابل ملاحظه‌اي از اين توانايي را در خود دارند.

2) سازندگي ممكن است در نتيجة تشويق، دست دادن موقعيت‌هاي مناسب و آموزش افزايش يابد.

3) ممكن است انواع نامناسب آموزش موجب كند شدن يا محو اين توانايي در كودك گردد.

بسيار مهم است كه والدين درك كنند چگونه سازندگي و خلاقيت را در كودكان كوچك خود به وجود آورند. زيرا جوانه‌هاي ظريف سازندگي اطفال تقريباً از بدو تولد نياز به تشويق و هدايت دارند. كودك بايد از طريق احساس، مشكلات و مسائل تكامي يافته، حدس بزند، مشكلات را آزموده و اصلاح كند و به طريق ناقصي كه خود مي‌داند آنها را به هم مربوط نمايد. فعاليت سازندگي كودك در 3 سالگي افزايش مي‌يابد، در 4 سالگي به حداكثر خود مي‌رسد، در 5 سالگي و همزمان ورود به كودكستان احساس مي‌شود كه ناگهان سقوط مي‌كند كه شايد بر اثر فشار مربي و آموزگار و همكلاسي‌ها پيش مي‌آيد و مجدداً به آهستگي در كلاسهاي اول و دوم و سوم بالا مي‌رود تا آنكه در سال چهارم دبستان شديداً سقوط مي‌كند.

يك كودك سازنده با جواب سطحي قانع نمي‌شود، به خصوص او به جوابهايي كه نمي‌تواند با دانسته‌هاي وي در مورد سئوال طرح شده ارتباط پيدا كند، حساسيت دارد (برون سازي). در مورد آنچه كه مي‌بيند، مي‌شنود، لمس و تجربه مي‌كند حساس است. او از دانستن دقيق كلمة صحيح براي يك شيء يا احساس يا رنگ لذت مي‌برد و از شركت با افراد بالغ در اين مشاهدات شاد مي‌شود.

از آنجا كه حساسيت در بخش مؤنث شدت بيشتري دارد، پسري كه از قدرت سازندگي و خلاقيت بالا برخوردار است كمتر از دوستان ديگرش طبع مردانگي دارد. افكار مختلف مانند جرقه از مغز كودك تراوش مي‌كند كه بعضي از آنها به نظر احمقانه و بعضي ديگر به نسبت سن وي جالب است. يك كودك خلاق غالباً جوابهاي غيرعادي به سئوالات مي‌دهد و راه‌حل‌هاي غير معمول براي مسائل پيشنهاد مي‌كند. او موارد استعمال غير منتظره، براي اشيا به دست مي‌آورد.

يك كودك سازنده و خلاق سعي در انجام كارهاي مشكل دارد و به عوض اينكه به فكر شكست خود بيفتد، مبارزه را مي‌پذيرد. دقت و تأمل او در كارها زيادتر از مقتضيات سني اوست. نرمش و انعطاف غيرعادي علامت ديگر يك كودك خلاق است و در مقايسه با ديگران و ديگر همسن‌هاي خودش با تدبيرتر، تودارتر، از خود راضي‌تر، سرسخت‌تر و ساعي و محكم‌تر است. به دليل استقلال فكري، كودك خلاق اغلب با معلمان كودكستان، مهد و والدين خود در بحث، گفت و گو و حتي مشاجره است. و باز به دليل همين استقلال، او قوانين غيرلازم و كنترل كننده را رد مي‌كند و ترجيح مي‌دهد شخصاً روي طرح و پروژه‌اي كه در نظر دارد كار كند.

با تحريك كودك به ديدن، شنيدن، لمس كردن، دستكاري كردن، كشف نمودن و انجام آزمايش مي‌توان خلاقيت را در او افزايش داد. والدين مي‌بايد با شادي و خرمي با كودك صحبت كنند و خيلي جدي به حرفهاي او گوش دهند.

شعف خو را از موفقيت كودك نشان دهند و كنجكاوي ذاتي وي را تحسين كنند.

 

 

به هيچ وجه نبايد به نظر كودكان با ديده تحقير نگريست. بلكه بايد به آنها بها داد و كمك نمود تا وجه بالنده و صحيح آن را خود كودك درك كند. فرصت انتخاب و تصميم گيري به آنها داد و كودكان را در امور مربوط به خود و حتي خانه طرف مشورت قرار داد. بايد كودك را تشويق نمود تا به محيط خود وجه بيشتري معطوف نمايد. در مورد آن سئوال كند و آن را بيازمايد. فعاليت هاي علمي موقعيت هاي مناسبي است تا كودك مطلع شود كه تمام تجربيات و آزمايشها منجر به موفقيت نمي شود و عدم موفقيت در يك تجربه نيز به معني شكست نيست. براي خيلي از والدين مشكل است قبول كنند كه فرزند، خودش چيزي را بياموزد و يا حتي خودش به تنهايي و مستقلاً كارهايش را انجام دهد و براي حفظ او از تجربه شكست به او كمك مي كنند كه استقلال بعدي او را به مخاطره مي اندازد.

البته مهم است كه در صورت لزوم به خصوص در موارد جسمي از شكست فرزند جلوگيري شود، ولي تاكيد زياد در موارد اجتناب پذير شكست به فرزند آسيب بيشتري وارد مي كند.

نبايد منتظر بود تا پس از مشاهده علايم آمادگي در كودك، كاري را به او بسپاريم. زيرا خلاقيت او آسيب مي بيند. آمادگي به مفهوم سنتي اغلب موجب عقب نگاه داشتن كودك است. منع نمودن فرزند از انجام كاري از بيم شكست، بزرگترين مانع رشد خلاقيت در اوان طفوليت مي باشد. توانايي مقابله با شكست و بي نتيجه ماندن كاري كه شروع مي شود از خصوصيات تمام افراد فوق العاده مي باشد.

تجربه كردن را بايد در كودك افزايش داد. آيا كودك مكان خلوتي در اختيار دارد كه هر وقت بخواهد از گروه خانواده جدا شده و به كارهاي مربوط به خود بپردازد؟ مهد كودك و كودكستان اغلب چنين مكاني ندارند. فكر و ايده خوب هميشه در مغز شخص منفرد و تنها به وجود مي آيد. هنگامي كه كودك به تنهايي كار مي كند بايد او را تشويق كرد، او را تحريك كرد تا نظر خود را دنبال كند. اغلب اختراعات خوب از آن جايي كه مخترع آن ها به خودش اعتماد ندارد و يا اين كه نمي تواند خودش را كنترل كند از دست مي روند.

اگر كودك حكايت هايي را از خود ساخت يا بازي هاي فوق العاده خيالي با تقليدي را ترتيب داد جاي نگراني ندارد، كه اين خود قسمتي از مراحل رشد كودك است.

براي اينكه كودك فرد سازنده و خلاقي باشد، نياز به وسايل مختلف از قبيلي مداد، كاغذ، چوب، اره، قيچي، سطل شني، رنگ، سنگ، خاك و … دارد. بايد مقرراتي وضع نمود كه پي از پايان كار، كودك نظافت كند و با مرتب كردن وسايل، محل بازي خود را به صورت اوليه درآورد. نبايد از كثيف شدن محل كار يا دست و صورت بچه ناراحت شد. همان طور كه تعجب و شادي از فعاليت كودك تشويق كننده و سازنده است بي تفاوتي نسبت به اعمال و رفتار و گفته هاي كودك خوب و ضد خلاقيت است. تحريك كودك به كار كردن با مواد هنري و صنعتي. موجب رشد حساسيت، ابتكار، انعطاف و قدرت تخيل وي در تمام رشته ها مي گردد.

بسيار مهم است قبل از آنكه كودك كلاس او را شروع كند و به مدرسه برود، قدرت سازندگي در وي به وجود آيد. چه در صورت وجود معلمي آشنا با اين مسائل، تعداد زياد شاگردان مانع رسيدگي جدي به آنان در اين زمينه مي باشد و فشار آموزگار و همكلاسي ها و مقررات محيط آموزشي اين فرصت را از كودك مي گيرد و به هر شكل مقررات آموزگار در اين زمينه هيچ گاه مانند والدين نخواهد بود. سالهاي بين 3 و 6 سالگي زماني است كه مغز در حال رشد كودك بيش از هميشه مي تواند به آساني و شادماني مطالب را جذب كند.

اغلب تصور مي شود كه هنر يك موضوع جنبي براي كودكان است، در صورتي كه هنر اهميت بسيار زيادي در يادگيري كودك براي فرآيندهاي خواندن و نوشتن و انجام رياضيات دارد، به طوري كه شخص ممكن است در محيط اجتماعي وظايفي را به عنوان يك فرد بزرگسال ياد بگيريد. البته بحث بر سر اين است كه هنر نه تنها جهت رشد كودكان اهميت دارد بلكه ضروري و اساسي نيز هست.

 

 

شامل ورد61 صفحه ای

 

توجه : لینک دانلود پکیج، پس از خرید برای شما نمایان شده و به ایمیل واردشده نیز ارسال خواهد شد. دقت کنید که ایمیل در ابتدای خود www ندارد.

همچنین توجه نمایید که وارد کردن نام و نام خانوادگی صحیح، داشتن ایمیل و یا شماره موبایل الزامی نبوده و می توانید از ایمیل و یا شماره موبایل غیر واقعی استفاده نمایید، چرا که فایل پس از خرید برای شما فعال شده و قابل دانلود و استفاده است.

 

برای دریافت فرمت pdf رایگان میتوانید به ادرس

 

bia2download70@gmail.com

ایمیل بزنید نام کامل پروژه قید شود


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 428

دیدگاه های کاربران (0)

تمامی مقاله تحقیق گزارش کار آزمایشگاه را از سایت ما دانلود کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما