تحقیق دانشجویی

تحقیق دانشجویی

پاورپوینت مقاله تحقیق و پروژه دانشجویی با قیمت مناسب تر از کافی نت،راحت و بی دردسر تحقیق های خود را از سایت ما دانلود کنید.

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 18
  • بازدید دیروز : 32
  • بازدید کل : 322484

حراجی الکترونیک-تجارت الکترونیک


حراجی الکترونیک-تجارت الکترونیک

 

توضيحات عمومي پروژه:

اين پروژه در مورد طراحي يک سيستم حراجي الکترونيکي تحت وب است که با برنامه ASP.NET نوشته شده است و به وسيله اين برنامه افراد مي توانند اجناس مورد علاقه خود را انتخاب و در حراجي شرکت کنند.اين برنامه شامل 4 قسمت مي باشد که به طور مختصر هر کدام را توضيح مي دهيم:در قسمت اول ثبت نام مشتري است که افراد وارد آن شده و ثبت نام مي کنند و به عنوان عضوي از سايت محصوب مي شوند.در قسمت دوم ثبت نام اجناس مربوط به مدير سايت (کسي که اجناس را به حراج مي گذارد) است که در آن نام کالا و قيمت و مهلت به حراج گذاشتن اجناس را وارد مي کند.در قسمت سوم مربوط به جستجوي اجناس مي باشد که افراد مي توانند اجناسي را که مي خواهند را در حراجي وجود دارد يا خير.در قسمت چهارم در خواست جنس که هر شخص مي تواند اجناس خود را انتخاب کند و قيمت پيشنهادي خود را بدهد و بعد از به اتمام رسيدن حراجي برنده شده است يا خير.

 

 

مقدمه

امروزه با توسعه تکلوژی و فنون در بسياري از امور زندگي استفاده از رايانه در اين امور امري لازم و بديعي مي نمايد.در همه ادارات و موسسات رايانه يک وسيله اي مي باشد که با توجه به سرعت و دقت ديگري موجودي لوکس و تزئيني نيست و يک وسيله کاربردي و در بسياري از امور يک وسيله واجب مي باشد و در گوشه و گوشه زندگي امروزي نقش ايفاء مي کند.در موسسات فرهنگي واقتصادي و تجاري و خدماتي کامپيوتر را نقش آفرين مي بينيم و به همين منظور من بر آن شدم برنامه اي بنويسم و يک سايت را طراحي کنم که در بازار روز امروزه مورده استفاده قرار گرفته و با توجه به نياز روز افزون امروز جامعه مفيد خواهد بود و اميدوارم مورد توجه استاد گرامي قرار گيرد.

 

 

فصل اول

تجارت الکترونيکي

 

کسب و کار الکترونيک ; يک الزام جهاني

مقدمه

کسب و کار الکترونيک به عنوان يکي از مجموعه هاي فناوري و اطلاعات در دهه گذشته رشد بالاي را تجربه کرده است.به طوري که رويداد سياست اکثر موسسات تجاري در پذيرش و به کار گيري کسب و کارالکترونيک در جهت ورود به بازارهاي جهاني و جذب مشتريان جديد موثر و کارا الکترونيک در فعاليت هاي تجاري نيازمند توجه به يک سري عوامل درونزا و برونزاي تاثير گذار بر آن است.به طوري که توجه بنگاهاي تجاري به اين عوامل و برنامه ريزي در جهت استفاده مطلوب از فناوري کسب و کار الکترونيک ضمن آنکه موفقيت بهر برداري از آن را تضمين خواهدکرد،زمينه رشد بانگاهاي استفاده کننده را نيز فراهم مي کند. بنابر اين،در اين مقاله ابتدا تعاريف ،انواع ،شيو ها،مزايا و معايب اسفاده از کسب و کار الکترونيک بيان مي شود.در قسمت دوم چار چوب تحليلي که در آن استفاده از کسب و کار الکترونيک منتهي به افزايش انگيزه صادراتي مي شود،تشريح مي گردد.

کسب وکار الکترونيک:

کسب و کار الکترونيک تعاريف متعددي دارد که در زير به برخي از آنها اشاره مي شود:

کسب و کار الکترونيک وسيله اي که مسير رسيدن بنگاها به بازارها را هموار مي سازد.مسيري که مشتريان در آنجا اقدام به خريد کالا و خدمات مي کنند.

کسب و کار الکترونيک وسيله اي که به استفاده کنندگان آن امکان رسيدن به مشتريان موثر و کار آمدي را فراهم مي سازد.

کسب و کار الکترونيک توانايي هدايت تجارت از طريق شبکه هاي الکترونيک نظير اينترنت و شبکه هاي جهاني است .

تجارت الکترونيک:

بر اساس تعريف دفتر توسعه جامعه اروپا((OECDبه طور کلي تجارت الکترونيک،معاملترادرارتياط با فعاليتهاي تجاري افراد و سازمان ها شکل مي دهد.اين فعاليت ها بر اساس پردازش و انتقال اطلاعات ديجيتالي (متن،صداو تصاوير)مبتني هستند.

تجارت الکترونيک،به مجموعه فعاليت هاي اطلاق مي گردد که مستقيما به وسيله ارتباطات الکترونيکي شبکه اي پشتيباني مي شود.

تفاوت کسب و کار الکترونيک و تجارت الکترونيک:

کسب و کار الکترونيک به مفهوم کلي شامل به کار گيري فناوري هاي جديد براي برقراري ارتباطات زنجيره اي بين سازندگان،فروشندگان،عرضه کنندگان،و به طور کلي ارائه دهندگان کالا و خدمات از يک سوء و خريدار و مصرف کننده و يا به طور کلي مشتري از سوي ديگر است و نتيجه آن اتخاذ تصميم هاي بهتر،بهينه سازي کالا و خدمات،کاهش هزينه ها و گشودن کانال هاي جديد است.ولي تجارت الکترونيک به هر شکلي از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق ميشود که در آن طرفين،بيشتر از طريق الکترونيکي با يکديگر در تماس هستند تا از طريق نقل و انتقالات فيزيکي به عبارت ديگر،تجارت الکترونيک زير بخشي از کسب و کار الکترونيک در سازمان هااست،زيرا در کسب و کار الکترونيک،شکل الکترونيک کليه فرآيندهاي کسب و کار سازمان از قبيل توليد،تحقيق و توسعه امور اداري،مالي،مديريت نيروي انساني،پشتيباني و تجارت مطرح است.

در حالي که در تجارت الکترونيک تنها فرايند تجاري سازمان به صورت الکترونيک يک جزء بنيادي از کسب و کار الکترونيک به حساب مي آيد.

کسب و کار الکترونيک باعث مي شود تا فرايند تجارت،روابط ودادو ستد جهاني گردد.محيط تجارتي شرکت،ممکن است،يک شبکه جهت دسترسي به سازمان ها عمومي يا شبکه هايي که با محافظت خاص براي دسترسي افرادي خاص طراحي شده و يا حتي شبکه داخلي باشد که براي دسترسي افراد و کارمندان داخل شرکت طراحي شده است.کسب و کار الکترونيک تنها قرار دادن يک صفحه شبکه اي نيست.

يک محيط مدل هاي تجاري اهم از تجارت با کارمندان،مشتريان،تاميين کنندگان و شرکا است.

انواع کسب و کار الکترونيک:

کسب و کار الکترونيک بسته به اين که طرف هاي معامله سازمان يا افراد باشند به انواع زير تقسيم مي شوند.

در اينجا روابط بر مبناي اهداف تجاري شکل مي گيرد.

واحد تجاري با واحد تجاري(BUSINESS TO BUSINESS= );

واحد تجاري با مصرف کننده ;( CONSUMER=B2C BUSINESS)

مصرف کننده با مصرف کننده;(CONSUMER TO CONSUMER)

واحد تجاري با دولت ;(BUSINESS TO GOVERNEMENT=B2G)

دولت با واحد تجاري;(GOVERNEMENT TO BUSINESS=G2B)

شيوه کسب و کار الکترونيک:

به طور کلي سه شيوه معاملاتي کسب و کار الکترويکي وجود دارد:

OFF LINE= در اين شيوه بنگاها براي انجام فعاليت هاي تجاري از سيستم پست الکترونيک استفاده مي کنند.

ON LINE =در اين شيوه،بنگاها از طريق "تعيين کننده متحدالشکل منبع" (UNIFORM RESOURCE LOCATOR=URL) اقدام به معاملات تجاري مي کنند.URL ها آدرس هاي هستند که ساختار آنها براي همه کامپيوترها يکسان است و به وسيله آن مي توان به منبع مورد نظر دست يافت.

دروازه شبکه (PORTAL) يک صفحه شبکه است که در آن لينک هاي براي رفتن به سايت هاي محتوي اخبار مربوط به موضوع هاي مختلف وجود دارد.اين صفحات داراي تعداد زيادي آدرس با موضوعات مختلف هستند.

خدمات دروازه شبکه اغلب شامل موتاي جستجو گر،پستا الکترونيک،چت،نقشه ها،فروش و گزينه هاي ديگري براي مشتريان است.درواقع دروازه هاي شبکه هدفي براي تبليغات و بازاريابي هستند.

مزاياي استفاده از کسب و کار الکترونيک:

نزديک شدن ارتباطات;دست يابي به بازارهاي جديد;افزايش ميزان فروش و سود;حذف هزينه هاي مانند تهيه کاغذ،چاپ،بروشور و کاتالوگ;کاهش هزينه هاي معاملاتي و تدارکاتي;بهبود مديريت در روابط مصر ف کننده،عرضه کننده و کارکنان;کاهش الودگي محيط زيست،ترافيک و ازدحام.

معايب کسب و کار الکترونيک:

مسئله امنيت،امکان ورود به سيستم هاي شما از طريق آدرس پست الکترونيکي،سايت شبکه و دستيابي به اطلاعات مالي و غيره; اختلال در برنامه کاري در صورت خرابي سيستم; از دست دادن کنترل ;مشکلات و هزينه هاي به روز بودن با فناوري هايي که به سرعت پيشرفت مي کنند.گسترش و نفوذ هر فناوري هايي بستگي به چند عامل نظير منافع بالقوه فناوري،ظرفيت جديد بنگا ها دارد.منافع بالقوه نه تنها به توليد کنندگان کالاها و خدمات مي رسد که از فناوري جديد است.

 

بخشی از پروژه 38 صفحه ای برای دانلود کامل خرید کنید.

 

 

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 36,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 479

تمامی مقاله تحقیق گزارش کار آزمایشگاه را از سایت ما دانلود کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما