تحقیق دانشجویی

تحقیق دانشجویی

پاورپوینت مقاله تحقیق و پروژه دانشجویی با قیمت مناسب تر از کافی نت،راحت و بی دردسر تحقیق های خود را از سایت ما دانلود کنید.

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 87
  • بازدید دیروز : 129
  • بازدید کل : 322682

مقاله روشهای اصل تربيت


مقاله روشهای اصل تربيت

 

کليد واژه................................................................................................................................................................................... 5

مقدمه.......................................................................................................................................................................................... 6

*چگونه تحسين کنيم............................................................................................................................................................ 7

*چطور تنبيه کنيم.............................................................................................................................................................. 11

مشکلات صبحگاهی......................................................................................................................................................... 14

*غرغر صبحگاهی........................................................................................................................................................... 14

*کودکانی که صبحانه نمی خورند.............................................................................................................................. 16

مشکلات شبانگاهی........................................................................................................................................................... 17

*کودکانی که هنگام شب راه می روند...................................................................................................................... 17

*کودکاني که دچار وحشتهای شبانه می شوند........................................................................................................ 18

مشکلات توالت رفتن........................................................................................................................................................ 19

*شب ادرای.......................................................................................................................................................................... 19

دلايل شب ادراری.............................................................................................................................................................. 19

*ناتوانی در کنترل عمل دفع مدفوع........................................................................................................................... 20

*ناتوانی در کنترل ادرار در روز............................................................................................................................... 22

مشکلات بهداشتی.............................................................................................................................................................. 23

*بد غذايي.............................................................................................................................................................................. 23

*بی اشتهايي/بوليميا.......................................................................................................................................................... 25

مشکلات کودکان با همسالان و خواهر و برادرها................................................................................................ 28

*مشکلات دوستيابی و نگه داشتن دوستان............................................................................................................... 28

*تسليم جمع می شود......................................................................................................................................................... 31

ترس ها.................................................................................................................................................................................. 34

*ترس از تاريکی............................................................................................................................................................... 34

*ترس از صحبت کردن در جمع................................................................................................................................ 36

منابع و مآخذ به ترتيب حروف الفبا............................................................................................................................ 38

 

کليد واژه

تجربه های بالينی و آموخته های ساليان دراز , اين باور را در من برانگيخته است که کودک بدون مسأله وجود ندارد. بنابراين يک خانواده خوب بايد بتواند به نحوی شايسته مسائل فرزندان خود را حل کنداين کتاب در اين باره نوشته شده است؛ يعنی به ما کمک می کند که چگونه مسائل فرزندان خود را حل کنيم. از قطر کتاب نترسيد ! بسيار ساده و روان نوشته شده و خواندش طولی نمب کشد. در واقع آنچه شما به آن نياز داريداين است که دوفصل اول را با دقت مطالعه کنيد؛ بقيه مطالب, مجموعه اطلاعاتی الست برای حل و رفع مسائل و مشکلات کودکان از زمان تولد تا 12 سالگی. امروزه نوع تربيت و مدت زمانی که پدران و مادران صرف رسيدگی به مسائل و مشکلات کودکان خود می کنند, آشکارا نسبت به 40 سال قبل فرق کرده است. اين روزها کمتر با بچه هايي برخورد می کنيم که به امان خدا رها شده اند و از نظر تربيتي مورد بی توجهی قرار گرفته اند, برعکس, امروزه قاعده اين است که اوليائ در امر تعليم و تربيت کودکانشان بسيار توجه دارند و همانطور که در اين کتاب توجه می کنيد , مسائل کودکان قابل فهم و قابل درمان نيز است. متأسفانه در تمام دنيا و از جمله در کشور ما , مراجعه به روانپزشک بويژه در مورد کودکان, باعث نگرانی اولياء می شود. اين نگرانی که ديگران درباره ما چه خواهند گفت ,مبادا اين تصور پيش بيايد که بچه ما ديوانه است که به روانپزشک مراجعه می کند, و خلاصه وحشت از اينگونه برچسب های روانی, در همه جا وجود دارد؛ اما شما با خواندن اين کتاب در مي يابيد که بيشتر گرفتاريهای کودکان, بدون مصرف دارو قابل حل و رفع است. نکته مهم ديگر اين که همه پدر و مادر ها بايد اين نکته را باور کنند که می توانند رفتار کودکان و نوع نگرش آنها را عوض کنند و در نهايت به شخصيت آن ها شکل سنجيده ای بدهند. انتقال ارزش هاي يک نسل به نسل ديگر, يک وظيفه اجتماعی و فرهنگی است و هيچ چيز ناسالم تر از اين نيست که کودک بدون اين ارزشها بار بيايد. نکته مهم ديگر نحوة انتقال اين ارزشهاست. زيرا چنانچه با خشونت و بی تفاوتی ارائه شود, کودک آن را پس می زند. من متأسفانه هر روز با چهرة غم زده پدران و مادرانی روبرو می شوم که کودمان آنها گفتار و ارزشهاي آنها را رد کرده اند و مسائلي از اين دست که بچه ما درس نمی خواند؛ بی ادب و خشن است و برای حرف بزرگترها احترامی قائل نيستو نظائر آن , می شنويم. اين گسستگی پيوند ميان نسلها که باعث دوگانگی و اختلاف بين پدر و پسر و مادر و دختر می شود, قابل پيشگيري است و اين کتاب راه حلهای بسيار مفيدی را در اين زمينه پيشنهاد می کندئ.

در پايان از حاصل تلاش های ارزنده آقايان هومن حسينی نيک, شاهين خزعلی و احمد شريف تبريزی دانشجويان سال ششم پزشکی دانشکده علوم پزشکی تهران در ترجمه اين کتاب تشکر می کنم و مطالعه اين کتاب مفيد و ارزنده را علاوه بر پدران و مادران به دانشجويان پزشکی و پرستاری , پزشکان , مددکاران اجتماعی و همه کسانی که به نحوی , با اطفال سرو کاردارند توصيه می کنم.

 

 

 

مقدمه

 

يک خانواده خوب بايد بتواند مشکلات فرزندان خود را به نجو احسن حل کند يعني به ما کمک کند که چگونه مسائل فرزندان خود را حل کنيم.

امروزه نوع تربيت وحدت زمانی که پدران و مادران صرف رسيدگی به مسائل و مشکلات کودکان خود می کنند.

اين روزها کمتر به کودکانی بر می خوريم که به امان خدا رها شده اند و از نظر تربيتی مورد بی توجهی قرار می گيرند.

نکته مهم ديگر آن است که همه پدرها و مادرها باورکنند که می توانند نوع نگرش آن ها را عوض کنند و به شخصيت آنان شکل دهند. پس ما می خواهيم کاری را انجام دهيم که کودکان با کناغر گذاشتن عادات منفی, عادات مثبت و سازنده در خود ايجاد کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش های اصل تربيت

 

*چگونه تحسين کنيم

برای والدين آسان است که فقط به رفتارهای نادرست کودکان خود توجه کنند و اعمال درست آنها را در نظر نگيرند. برای مثال مايک و ليزا بدون سروصدا در اتاق مشغول بازی هستند و هيچ کس بخاطر آنکه بسيار دوستانه اسباب بازي ها را تقسيم می کنند, آنها را تحسين نمی کند. اما چند دقيقه بعد که بين بچه ها دعوا مي شود, پدر عصبانی شده سرآنها داد مي کشد.

والدين آنچنان در تعليم و مراقبت از فرزندانشان غرق هستند که وقتی عمل خوبی از آنها سر مي زند, آن را به سادگی بديهي تلقی می کنند؛ اما وقتی اشکالی در رفتار آنها رخ می دهد, همة اشتباهاتشان را به رخشان می کشند. درنتيجه کودکان در توری از انتقاد به دام مي افتند.

انتقاد همراه با کمی ستايش, نتايج بهتری به بار مي آورد. کودک شما می خواهد که به اوتوجه کنيد و می خواهد اين توجه را از هر طريقي که میتواند, به دست آورد. اگر ديدگاه شما منفی باشد, او ازراههای منفی به هدف خود می رسد. اگر شما روی نکات مثبت تمرکز کنيد, درمقابل رفتارهای خوب بيشتری دريافت خواهيد کرد؛ زيرا در اين حالت کودک با رفتارهای مثبت خود, سعی در جلب توجه شما خواهد داشت.

به تشويق و تحسين کودکانتان عادت نداريد, ممکن است انجام آن برای اولين بار دشوار باشد. اما هر چه بيشتر آن را انجام دهيد, برايتان طبيعي تر و آسان تر خواهد شد. شما به زودی در مي يابيد که تعريف وتمجيد تأثير قدرتمندی دارد که فقط شماری از آن می تواند يک رفتار جديد را شکل دهد و با مقداری کمتر, تغيير ايجاد شده را حفظ کند.

بعضي پدر و مادرها از وابسته شدن کودمان خود به تحسين, نگرانند. در مورد مورد کودکی که بسيار کم مورد توجه والدين قرار مي گيرد و يا هميشه در کانون توجه آنها بوده است , نوع نادرستی از ستايش می تواند به چنين مشکلی(وابستگی) بينجامد, ولی ما به تجربه دريافته ايم که بيشتر کودکان, مابين دو وضعيت ذکر شده قرار دارند و در نتيجه, همان تحسين مختصر می تواند معجزه کند.

اگر در هنگام تحسين کردن راهنمايي های زير را بکار ببنديد, به زودی خواهيد ديد که اين کار به عنوان يک روش تربيتي و انضباطی بسيار مؤثر است.

رفتار کودک را تحسين کنيد نه شخصيت او را

وقتی والدين به خاطر مشکلاتی که در مواجهه با رفتار کودک خود دارند, با ما مشورت می کنند, اغلب آنقدر درمانده اند که حتی نکتة مثبتی هم برای گفتن ندارند. آنها شخصيت کودک را با کلماتی نظي: لجباز, تنبل و خودخواه توصيف می کنند. اين يک حلقه معيوب است و راهی به جايي نمی برد. تغيير دادن شخصيت به مراتب از تغيير دادن رفتار مشکل تر است. وقتی برای تغيير دادن رفتار کودک تلاش مي کنيد, احتمال موفقيت شما بيشتر است.

به چه نگوييد, «چه دختر خوبی». زيرا اين جمله بدين معناست که هدف, عبارتست از خوب بودن در تمام اوقات؛ مسلم است که اين انتظار غيرممکن است . به جای آن می توانيد «من از طرز حرف زدنت با مايکل خوشم آمد». گفتن عبارت «پسر خوب» يا «دختر خوب» نمی تواند احساس مشخصی را به کودک القاء کند؛ مگر آنکه بتواند آن را با رفتارهای خويش ارتباط دهد؛ زيرا تصور هر کس از خود, برپاية تصويري که از اعمالش دارد, استوار است.

مؤثرترين راه برای آموزش رفتار خوب, شکل دادن رفتار با تحسطن است. اين روش تربيتي, بايد به طور مداوم مورد استفاده قرار گيرد تا رضايت شما را از رفتارهای جديد فرزندتان نشان دهد.

هر پيشرفتی را تحسين کنيد

مراقب باشيد تا به رفتارهای خوب کودکتان توجه کرده, آنها را تحصين کنيد و بدين وسيله قدمی کوچک در جهت تربيت کودک برداريد. اگر به فرزند خردسالتان گفته ايد که بايد اسباب بازيهايش ر پس از بازي کردن با آنها مرتب کند ولی او قبلاً هيچگاه اين کار را انجام نداده است, پيشرفت های کوچک او را نيز ستايش کنيد. برای نمونه, دفعه اول به خاطر برداشتن يکی از اسباب بازيهااز کف اتاق و گذاشتن آن در کمد(درحالی که سه يا چهارتاي ديگر را رها کرده است) از کودکتان تعريف کنيد و به او آفرين بگوييد: «چه کار خوبی کردی که کاميونت رو توی کمد اسباب بازی ها گذاشتی. بگذار کمکت کنم تا بقيه رو هم جمع کنی». دفعة بعد به خاطر جمع کردن دوقطعه از اسباب بازيهايش از او تعريف کنيد و همين طور ادامه دهيدد تا رفتار کودک اصلاح شود.

تصور کنيد که فرزند شما می خواهد هميشه مورد توجه باشد و تا وسط حرف شمانپرد نمی گذارد که مکالمه تلفنی خود را تمام کنيد. بار اول که سي ثانيه منتظر شدت, صحبت کردن را متوقف کنيد و بخاطر اين کارش از او تشکر کنيد و قبل از آنکه دوباره شروع به صحبت کنيد, جوابش را بدهيد. در فرصت مناسبتر بعدی برای زمان طولانی تری صبر کنيد و سپس جوابش را بدهيد. در واقع با اين کار انتظار را در او شکل دهيد. شايد مجبور باشيد که کارتان را با توقعات کمتری آغاز کنيد تا به هدفتان برسيد.

هنگامی که رفتار جديدي تثبيت شده است, برای حفظ آن به تحسين کمتری نياز داريم و لازم نيست کودک در مورد آن رفتار بخصوص به طور مداوم تمجيد شود. در عوض, بطور اتفاقی اين کار را انجام دهيد, مثلاً هر پنج يا ده باری که کودک آن را انجام می دهد, از اوتعريف کنيد. اين روش برای تقويت رفتار مزبور کافی است و بزودي برای هر دوی شما طبيعي خواهد شد. توجه داشته باشيد که در مورد هر رفتاری ستايش را بطور کامل متوقف نکنيد.

*چگونه ناديده بگيريم

يک راه مؤثر برای برطرف کردن رفتارهای آزاردهندة خاص آن است که آن ها را به سادگی ناديده بگيريم.ممکن است در استفاده از اين روش احساس کنيد که در واقع کاری برای بهبود وضعيت انجام نمی دهيد. اما بعداً در مي يابيد که با ناديده گرفتن برخی رفتارها بطور حساب شده و مداوم, اين گونه رفتارها ترک می شوند و به اين ترتيب, به نتايج حيرت انگيزي مي رسيد.

وقتی بچه ها بخواهند توجه شما را جلب کنند, هر کاری را بخاطر آن انجام می دهند. آن ها بخوبی می دانند که چه رفتاری و در چه موقعی بيشتر شما را آزار می دهد ـ برای مثال, درست موقعي که ميهمانان وارد اتاق پذيرايي می شوند, وقتی درحال صحبت کردن با تلفن هستيد.يا هنگامی که داريد در پای صندوق فروشگاه اجناس خريداری شده را حساب می کنيد . حال اگر بتوانيد اين رفتارها را تحمل کنيد وآن ها را ناديده بگيريد , کودکان از آن ها دست خواهند کشيد؛ زيرا به هدف خود که همانا جلب توجه شما بوده است, نائل نمی شوند.

ناديده گرفتن سنجيده, هنر ناديده گرفتن رفتارهايي است که دوستشان نداريد و تعريف کردن از آنهايي است که دوستشان داريد. به ياد داشته باشيد که هيچ کدام نبايد بدون ديگری انجام داده شوند.

پيش از به کاربردن اين راهبرد (استراتژی) بايد رفتارها را طبقه بندی کنيد و سپس ببينيد کدام يک را می توانيد ناديده بگيريد. روشن است که نمی توانيد اعمال خطرناکی مثل دويدن به سمت خيابان يا بالا رفتن از يخچال را ناديده بگيريد. به علاوه تحمل برخی از رفتارها مانند گاز گرفتن و کتک زدن نيز به سادگی ممکن نيست, به همين علت نمی توان آنها را ناديده گرفت.

يک نکته مهم: ناديده گرفتن روشی است که برخی والدين, آن را دوست دارند و می توانند به طور مؤثری از آن استفاده کنند. اما برای ديگران به علت پايين بودن ظرفيت تحملشان , اين روش فقط فشار

 

 

شامل ورد 31 ص


مبلغ قابل پرداخت 36,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 557

تمامی مقاله تحقیق گزارش کار آزمایشگاه را از سایت ما دانلود کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما