اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا
چکیده 2
مقدمه 3
بررسی عوامل کاهش روند صادرات 4
تبیین موضوع 4
اهمیت و نقش تجارت الکترونیکی 6
جمع بندی و ملاحظات 10
نگاهی به تجارت الکترونیک 13
بررسی اجمالی تجارت الکترونیک، سیستم های اطلاع رسانی 15
حراجی الکترونیکی 18
فروشگاه های الکترونیکی 19
نکات کلیدی در زمینه فرش دستباف ایران 23
بازار مقصد و مشتریان 25
پیشنهادات 25
منابع 27
موضوع تحقیق:
روش های نوین تجارت
و
تجارت الکترونیکی فرش دستباف
با توجه به سیر نزولی تولید و صادرات فرش دستباف ایران در سال های اخیر، در این مقاله راه کارهای نوین تجارت و استفاده از شیوه تجارت الکترونیکی فرش دستباف به جای شیوه سنتی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
از طرف دیگر، با توجه به رشد روز افزون تجارت الکترونیکی و مزیت های رقابتی حاصل از آن لازم می باشد که برای جبران عقب ماندگی های سال های گذشته در زمینه صادرات فرش دستباف، شیوه های نوین تجارت به کار گرفته شود تا بتوانیم باز هم در این رقابت تنگاتنگ تجارت، صادرات فرش دستباف کشور را در صدر قرار دهیم.در این مقاله سعی بر این شده است که روش های نوین تجارت و تجارت الکترونیکی فرش دستباف با ارائه 10 راه حل برای صادر کنندگان فرش ارائه گردد.
وجود برخی مشکلات در زمینه بازاریابی، عرضه و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان در بازارهای جهانی که خود از ابعاد گسترده ای برخوردار است، باعث شده است تا مشکلات عدیده ای برای دست اندرکاران این صنعت ایجاد گردد و علی رغم عرضه محصولی اصیل و با کیفیت مناسب، به طور کلی نسبت به دیگر رقبای خارجی همچون چین، هندوستان و پاکستان در جایگاه پایین تری قرار گیریم.
در این مقاله سعی بر آن شده است که با بررسی اجمالی فناوری اطلاعات در ابتدا و بررسی نحوه به کرگیری و مزایای استفاده از سیستم های مبتنی بر آن، شامل تجارت الکترونیکم، وب و به طور کلی بازاریابی الکترونیکی به ارائه کارهای عملی بپردازیم.
واژگان کلیدی: تجارت الکترونیک، فرش دستباف، کارت های اعتباری، پرداخت الکترونیکی، مدیریت ارتباط با مشتری، فروشگاه مجازی
فناوری اطلاعات، IT، به عنوان یکی از صنایع و فناوری های پیشرفته، HI TECH، امروزه کانون توجه بخش های مختلف صنعت، خدمات و حتی دولت مردان می باشد. در کشور ما، ایران، نیز با نگاهی به تلاش های انجام گرفته در این خصوص از جمله تصویب طرح تکفا توسط دولت محترم و پیگیری مستمر نمایندگان مجلس و دولت جهت تصویب قانون تجارت الکترونیک و تلاش برای استقرار سیستم های دولت الکترونیک و به روز رسانی سیستم های سنتی در کلیه بخش های دولتی و غیر دولتی به اهمیت به کارگیری این فناوری کارآمد پی می بریم.
تنها راه رهایی کشور از اقتصاد تک محصولی و وابستگی به درآمد های ارزی حاصل از فروش نفت و هم چنین برآورده کردن نیازهای روزافزون ارزی کشور، توسعه صادرات غیر نفتی و دستیابی به بازارهای بین المللی می باشد. که در کشور ما به دلیل مزیت نسبی که در تولید صنایع دستی به ویژه فرش دستباف به علت وجود منابع انسانی فراوان و اشتغالزایی بالایی که در آن بخش وجود دارد اهمیت ضرورت بازاریابی و صادرات این محصول را نمایان تر می سازد.
از طرف دیگر به دلیل آن که صنایع دستی، به ویژه فرش، آمیزه ای از هنر و خلاقیت است و بازگو کننده خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی کشور می باشد. عامل مهمی در جهت شناساندن فرهنگ و تمدن ملت ایران است. از این رو صادرات آن می تواند جلب کننده جهانگردان از کشورهای دور و نزدیک و رونق صنعت توریسم باشد. که این خود مجدداً موجب رونق صنایع دستی از جمله فرش و به دنبال آن افزایش درآمد ارزی کشور خواهد بود.
با توجه به ازدیاد رقبای خارجی دیگر نمی توان با همان شیوه ی دهه های گذشته به صادرات فرش بپردازیم. بایستی همگام با کشورهای پیشرفته به پیش رویم تا بیش از این متوجه خسارات جبران ناپذیر نشویم. با استفاده از شیوه های نوین تجارت الکترونیکی با ایجاد یک نوع بانک اطلاعاتی و سایت های ایترنتی در کلیه امور از قبیل دریافت سفارش، اخبار مربوط به تحولات بازار، قوانین و مقررات گمرک ایران و تعرفه های گمرکی کشورهای مقصد، میزان صادرات کشورهای رقیب، آگاهی از هزینه حمل و نقل، بیمه، ابنارداری، قدرت خرید طبقات مختلف مصرف کننده در کشورهای مختلف، بررسی نمادهای فرهنگی، پذیرش سفارش کشورها و افراد با اندازه، طرح و رنگ مورد نظر مشتری و ارائه تبلیغات از فرش های دستباف شهرها و استان های مختلف کشور، از طریق ارتباطات اینترنتی گام های نوینی را در راستای صادرات فرش دستباف برداریم.
تولید و صادرات فرش دستباف کشور در سال های اخیر دچار تحولات بسیاری شده که علل سیر نزولی آن را می توان به دو دسته تقسیم کرد.
اول- علل خارجی که خارج از کنترل ما می باشد مانند رکود جهانی، حادثه 11 سپتامبر، جنگ افغانستان و داشتن رقبای قدرتمند و زیرک مثل هند، پاکستان، نپال و غیره.
دوم- علل داخلی مانند افت کیفیت، پرداخت صرف به کمیت و تولید بیشتر به جای تولید بهتر، وجود سازمان های موازی دولتی و شبه دولتی در تجارت و تولید فرش، نداشتن قدرت سفارش پذیری، قوانین غیر کارشناسی و متغیر، عدم شناخت سلیقه مشتریان، عدم شناخت نسبت به عملکرد رقبا و غیره.
یک راهبرد مناسب در خصوص کانال های توزیع برای عرضه فرش دستباف ایران در بازارهای جهانی باید دارای مطلوبیت های مکان، زمان، ترکیب فرش و اطلاعات باشد. یعنی در دسترس بودن فرش ها در مکانی که برای خریداران بالقوه در بازاهای جهانی راحت باشد. هم چنین در دسترس بودن فرش ها در زمانی که مشتری به آن نیاز دارد و دیگر ان که پردازش و بافت فرش متناسب با نیازهای بازار هدف از لحاظ رنگ، ابعاد، طرح، اندازه رج شمار و غیره باشد. در پایان یک راه کار مناسب باید به سوالات و ارتباطات عمومی در مورد وجوه ظاهری فرش ها و مزایای هر یک از طرح ها، اندازه، رج شمار، رنگ ها، ابعاد و غیره پاسخ بدهد.
از آن جایی که مطلوبیت ها می توانند منبع عمده مزیت رقابتی و ارزش برای فرش دستباف کشور ما باشند، انتخاب راهبرد مناسب برای کانال های توزیع فرش در بازارهای جهانی یکی از تصمیم گیری های کلیدی است که بازاریابان و صادر کنندگان فرش باید اتخاذ کنند.
رونق صادرات فرش عامل محرکی برای مجموعه های اقتصادی زیر خواهد بود:
مدیریت دولتی در سازمان ها و موسسات دولتی که در ارتباط با فرش دستباف هستند.
مدیریت بازرگانی در شرکت ها و موسسات خصوصی که به امر تجارت و تولید و فروش اختصاص دارند.
بخش دامپروری، به علت انکه صنعت فرش دستباف نیاز مبرم به پشم و کرک دارد.
بخش کشاورزی، در زمینه کشت پنبه، به علت نیاز فرش به تار و پود.
بخش پرورش ابریشم، برای تولید فرش های ابریشمی.
بخش صنایع رنگرزی، به لحاظ استفاده از رنگ های مختلف در تولید و فروش اعم از رنگ های گیاهی و شیمیایی.
شامل ورد 29صفحه ای
مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان