تحقیق دانشجویی

تحقیق دانشجویی

پاورپوینت مقاله تحقیق و پروژه دانشجویی با قیمت مناسب تر از کافی نت،راحت و بی دردسر تحقیق های خود را از سایت ما دانلود کنید.

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 85
  • بازدید دیروز : 129
  • بازدید کل : 322680

صهیونیسم


صهیونیسم

عيد پسح

و يهوه در تورات چنين فرمود :
«
سه بار در سال براي منجشن بگير ... سه بار در سال هر مذكري از (جامعه) تو در پيشگاه خداوند حضوريابد»

اين سه جشن به ترتيب جشن پِسَح، جشن شاووعُوت و جشن سوكوُت نامدارند .
و اما عيد پسح كه موضوع مورد بحث ما مي باشد .
اين عيد از روزپانزدهم ماه نيسان آغاز مي شود و 8 روز ادامه دارد . (1) (2)

حال حاضر ما در سال 5767عبري به سر ميبريم . در 15 نيسان سال 2448 حدود 3319 سال پيش قوم بني اسرائيل توسط حضرت موسي عليه السلام از سرزمين مصرخارج شدند . زيرا در مصر توسط قبطيان (فرعونيان) تحت فشار بودند . حضرت موسي سعينمود تا فرعون را به خداپرستي هدايت كنداما پس از عدم موفقيت قوم بني اسرائيل ازسرزمين مصر خارج شدند و 8 روز بعد به درياي سرخ مي رسند . (3)

 

 


به همين دليل يهوديان هر سال اين ايام را گرامي مي دارند و بهاين مناسبت جشني برپا ميكنند كه سنت هاي مخصوصي و قوانيني دارد .
تورات در سفرخروج باب 12 به تفصيل در اين مورد بحث ميكند و علت و چگونگي برپاي اين جشن را توضيحميدهد .
نام پسح از کلمه‌اي در تورات که با لفظ پاسَح آمده است به معني گذرکردن، جستن و رحم نمودن گرفته شده است . زيرا يَهُوِه (خداي يهود) در اين روز ازبالاي خانه هاي قوم بني اسرائيل عبور كرد به همين دليل آن را پسح مي نامند .
البته اين عيد نام هاي ديگري نيز دارد:
عيد بهار . زيرا اين عيد در ماهنيسان واقع شده و ماه نيسان اولين ماه است و هميشه در بهار واقع مي شود .
جشنآزادي نام ديگري است كه به اين عيد مي دهند زيرا يهوديان به گفته خود از دست فرعونآزاد شدند .
نام ديگر اين جشن عيد فطير يا عيد مصا نام دارد .
از آنجا کهيهوديان هنگام خروج از مصر فرصت کافي براي تهيه خمير جهت پخت نان نداشتند، ناگزيراز خمير ترش نشده «فطير» استفاده کرده، نان فطير ساختند که در زبان عبري «مَصا» نامدارد و يهوديان در اين عيد تنها مجاز به استفاده اين نوع نان هستند . و در اين اياميهوديان نبايد به هيچ وجه از حامص (خمير يا ناني كه از گندم و جو تهيه شده باشد) استفاده بكنند و حتي آن را در خانه نگهداري كنند بلكه فقط مي توانند به جاي "حامص" از "مصا" استفاده كنند .
و اما قوانين مخصوص اين ايام :
1- در روز دهم ازماه نيسان هر خانواده بايد يك بره يا بز نر كه حتما يك ساله باشد را تهيه نموده ويا اگر نميتواند تهيه كند با همسايه ي خود به صورت شراكتي اين كار را بكنند . درعصر روز چهاردهم (شب عيد) بره را قرباني كرده و مقداري از خون آن را بر در خانهريخته و گوشت آن را بايد بريان كنند (نبايد بپزند و يا آب پز كنند حتي كله و پاه يآن را ) و آن را به همراه نان فطير بخورند و تا صبح بخورند و چيزي باقي نماند و اگرماند آن را بسوزانند . فقط يهوديان حق دارند از فطير بخورند و هيچ غير يهودي نبايداز آن بخورد مگر آنكه غلام يهوديان باشد

2-پاك سازي حامص . همانطور كه گفته شد روز چهاردهم بايد اعضايخانواده گوشه گوشه خانه را جستجو كرده و اگر حتي ذره اي حامص يافتند از خانه خارجسازند و تي ظروف آغشته به حامص را كاملا پاك و تميز كنند .

3- در شبهاي اول و دوم پسح، مراسم خاصي در خانه و با حضور اعضايخانواده برگزار مي شود كه شامل:
*گفتن قيدوش بر يايين (دعاي مخصوص خوردن شرابمقدس) : چهار پياله ي شراب كه هر كدام نام مخصوصي دارند . (پياله خارج ساختن ، نجاتدادن ، رهايي دادن ، گرفتن ) كه هنگام خوردن هر يك به صورت معما از يكديگر سوال ميپرسند .
*خوردن مصا : بر سر سفره اين شب، سه قرص مصا به يادبود سه جد بزرگواربني‌اسرائيل يعني ابراهيم، اسحق و يعقوب قرار دارد.
* خوردن سبزي تلخ يا كاهو:كهبايد از قسمت شيرين شروع كرد تا به قسمت تلخ رسيد .
*خوردن زيتون : كه توسط برشهاي كوچك تزئئن شده .
*خواندن «هَگادا شل پسح» يكي از مهمترين بخشهاي مراسماين شب است. معني «هَگادا» در زبان عبري «نقل كردن يا تعريف كردن» است. اين واژهتورات استخراج شده كه خداوند در آن مي فرمايد:
«در آن روز (وقايع خروج از مصررا) براي فرزندانت نقل كن و بگو...» . سفر خروج باب 13 آيه 6.
هگادا گلچيني ازمنـابع مختلف مذهبي و ادبي يهود مانند تورات، ميشنا، تلمود و ديگر كتب يهود دربارهي وقايع خروج از مصر و حواشي آن است كه يهوديان، طبق آيه فوق موظفند در اين شب بهتعريف كامل آنها مشغول شوند. حتي دانشمندان و علما نيز كه خود به طور كامل از وقايعتاريخي آن زمان آگاه هستند، وظيفه دارند كه مانند ديگر مردم (وحتي بيش از آنها) اينفريضه را انجام دهند.

 

 

 

4- از روز دوم پسح خواندن دعاي مخصوصي كه "براخاي عومر " ناميدهمي شود بر مردان يهود واجب است زمان گفتن براخاي عومر از تاريكي هوا تا سپيده دماست. اين شمارش را بايد هر شب آقايان به طور پياپي و بي وقفه انجام دهند تا 7 هفته . يعني 49 روز بعد كه ميشود عيد شاعووت (سالروز نزول تورات بر موسي)

5- ايام پسح، هشت روز ادامه دارد كه دو روز اول و آخر آن «يُومطُوو» و تعطيل كامل مذهبي هستند. در اين ايام، تفيلاها (نماز . دعا) شكل ويژهاي پيدا مي كنند و بخشهايي ازتورات نيز هر روز قرائت مي شود كه تعنيت (روزه) وسوگواري هم در آن ممنوع است . چون اين ايام ايام شادي است .و حتي آنقدر شادند كهمعتقدند در دعاهايشان كه در طول سال هم انجام ميدادند بايد قسمت هاي اعتراف به گناهرا در اين ايام حذف نمود .

در پايان اين عيد پس از خواندن تقيلا و دعاهاي مخصوص يك جملهدعايي گفته ميشود كه همگي آمين مي گويند و آن عبارتند از : « سال ديگر اورشليم »
يعني ان شاءلله كه سال بعد مراسم پسح را در اوشليم و ارض موعود برگزار كنيم !

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- (در سال 85 اين عيد از 5شنبه 24 فروردين آغاز مي شود كه البتهآغاز آن از ساعت 19:27 روز 4شنبه 23 فروردين است و تا ساعت 20:11 روز پنجشنبه 31فروردين ادامه دارد )
2- ماه نيسان اولين ماه در تقويم عبري مي باشد كه ازمهمترين ماه هاي يهوديان به حساب مي آيد .
3- در اين مورد كه به كدامين سمتحركت كردند بسيار جاي يحث است عده ي كثيري از تاريخ نويسان و همينطور توراتي تحريفشده اي كه در دست است اشاره به اين دارد كه آنان به سمت كنعان حركت كردند ولي اقوالديگري نيز وجود دارد كه جاي تفكر دارد و اينكه بني اسرائيل هرگز پس از مصر واردكنعان نشدند !

توضيح مهم اينکه آنچه در اين زمينه آموختم بر اثر تلمذ در محضراستادمجنابخونابه بوده است .

 

2نوشته شده در شنبه نوزدهم فروردين 1385ساعت 16:57 توسط الحديد آرشيو نظرات

صاحبان اصلي فلسطين كيانند (قسمت دوم)

سلام

مدتي در مثنوي تاخير شد !

بدون هيچ بحث و نوشته ي حاشيه اي ميرم سراغ ادامه ي سلسه مباحث وبلاگ با عنوان صاحبان اصلي فلسطين كيانند كه يك قسمتش رو براتون نوشتم و اما قسمت بعد :

 

در قبل ادعاي صهيونيست ها مبني بر مشروع بودن ادعاشون بر تصاحب فلسطين رو نوشتم و همينطور اينكه اولين ساكنان كنعان چه كساني بودند كه از آنها به نام يبوسيان نام بردم . (به سه پست قبل مراجعه كنيد )

ولي يبوسيان ، تنها ساكنان فلسطين نبودند . بلكه فقط منطقه اي كه در حال حاضر اورشليم ناميده ميشود و يا همان بيت المقدس خودمان ، در اختيار يبوسيان بوده .

يبوسيان يكي از قوم ها بوده اند . اقوام ديگري چون آموريان ، آراميان ، كنعانيان ، حِتيان ، عموئيان ، موآبيان ، ادوميان و...... نيز در منطقه اي كه امروزه فلسطين ناميده ميشود و اسرائيل داعيه ي تصاحب تمامي آن رادارد ، زندگي مي كردند .

بدين ترتيب چگونه ميتوان عبراني ها را اولين ساكنين فلسطين دانست ؟

 

 

ورد 16صفحه ای


مبلغ قابل پرداخت 23,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ اسفند ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 463

دیدگاه های کاربران (0)

تمامی مقاله تحقیق گزارش کار آزمایشگاه را از سایت ما دانلود کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما