اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا
1-مقدمه 3
1-1- عامل چیست؟ 3
1-2- مسئول استفاده از واژگان شبه ذهنی 3
1-3-AOPدر برابر OOP 4
2-1-ساخت خودکارسازی (اتوماسیون) 5
2-2- سیستم رزو خطوط هوایی : 7
عامل ها 7
MARCH 7
April 18 ؛ درفرودگاه 7
پایداری داخلی 11
درون نگری 11
ماندگاری حالت ذهنی 11
نوع وابسته ی دستورات نمایی 12
فرض در مورد انتقال پیام 14
دستورات حقیقی 15
دستور عمل های گویا و خصوصی 15
دستورات عمل شرطی 16
قوانین تعهد 18
به روز رسانی گمان ها 21
الگوریتم اضافه کردن تعهدات برای هر دستور تعهد برنامه 23
6-3یک برنامه ی ساده و تفسیر آن 25
6-4- پیاده سازی 29
7- Agentification 29
محدودیت های منابع: 31
(برنامه نویسی عامل گرا)AOP: موضوع
Shoham, “Agent-oriented Programming”
اکنون یک الگوی برنامه نویسی پیشرفته یک دیدگاه اجتماعی از کاربرد کامپیوتر،جایی که "عامل" تاثیر می گذارد داریم.
یک عامل هر موجودیتی است که حالت است به نظر می رسد به عنوان شامل اجزای ذهنی ( برای مثال گمانها،قابلیتها،انتخابها و الزام ها)
بنابراین کلاه خود عامل هست در مغز یک برنامه نویس
زمانی که هر چیزی میتواند به نظر برسد مثل داشتن حالت های ذهنی
آن همیشه مزیتی برای انجام ندارد.
عناصر لازم برای نسبت دادن یک کیفیت معین به جزیی از ماشین.
*یک نظریه مفید راجعبه دسته ذهنی: معنا شناسی برای آنکه به طور واضح هنوز به استفاده متداول(واژه)نزدیک نشدیم.
*یک برهان که فقط از نظریه اطاعت میکند.
*یک برهان که نظریه قراردادی یک نقش غیر جزئی در آنالیزیا طراحی ماشینبازی میکند.
ارتباط نظریه نظریه قراردادی برای دریافت معمولی لازم نیست تحمیل شود.
استفاده میکنیم شکل دادن ذهنی را برای طراحی سیستم محاسباتی
دسته های ذهنی(روانی)در زبان برنامه نویسی ظاهر میشود.
معنای زبان برنامه نویسی ‘معنای ساختار های ذهن را شرح می دهد.
نرم افزار برنامه نویسی عامل گرا(AOP) نرم افزار برنامه نویسی شئ گرا(AOP)را اختصاصی کرده است. برای مثال در دریافت بازیگرهای هپوئیت:
میبینیم یک سیستم محاسباتی به عنوان ترکیب شده از لحاظ ارتباط ماژولها.
AOP ثابت می کندحالت ذهنی ماژول (عامل) را برای شامل شدن اجزاء مثل باورها- قابلیت ها و تصمیمات.
یک محاسبه ی شامل این عامل ها آگاه می کنند، درخواست میکنند، می پذیریند، رد می کنند، رقابت می کنند وبه دیگری کمک می کنند.
بر طبق گفته نظریه نمایش هر نوع از ارتباط عمل با پیش فرض های متفاوتی سروکار و اثرات متفاوتی دارد.
جدول1 (AOPدر برابر OOP )
AOP OOP
عامل |
شئ |
واحد اصلی |
گمانها، تعهدها، انتخاب ها و… |
بدون محدودیت |
حالت تعریف پارامترهای واحد اصلی |
پیامها صادر می شوند و به متدها پاسخ می دهند. |
پیامها صادر می شوند و به متدها پاسخ می دهند. |
مرحله محاسبه |
اطلاع دادن،درخواست دادن،پیشنهاد دادن،قول دادن ،کاستن |
بدون محدودیت |
نوع پیام ها |
پایداری/ درستی |
ندارد |
محدودیت روی روش ها (متدها) |
2- دو سناریو:
اولین سناریو،پیچیده است- نوع رویایی برنامه ی کاربردی
دومین سناریو مثال اسباب بازی است که در خدمت سه هدف است:
- به تصویر کشیدن قطعی ایده های چندین AOP
- آن در زبان AGENT-0 قابل اجراء است که بعداً تعریف می شود.
- ان حقایق عامل ها را به تصویر می کشد. نیاز به عامل های رباتیک ندارد.
عامل ها:
--------------------------------------------------------------------------
کالوین نیزموافق به انجام آن است.
کالوین شروع می کند به جوشکاری آن و قول میدهد به آلفرد برای اینکه وقتی بدنه بعدی آماده بود، او را آگاه کند.
کالوین پاسخ می دهد که در آن هنگام نمی تواند درست کند.اما آن کار را وقتی خواهد کرد که کارش تمام شده باشد.
براندا ماشین را می فرستدو کالوین شروع به جوشکاری می کند.
براندا درخواست میـکند کالوین دوباره قبول کند و تعدادی نقاشی انجام دهد. ولی کالوین نمی پذیرد و می گوید که چگونه نقاشی بکِشد.
سپس کالوین به آلفرد پیشنهاد می دهد که ماشین دیگرش را جوشکاری کند و برای یک مدتی به جوشکاری ماشین آلفرد مشغول می شود.
کالوین پاسخ می دهد که نمی تواند ان کار را انجام دهد. زیرا از وقتی که به آلفرد قول داده، هنوز 6 ماشین را جوشکاری نکرده است.
برندا از آلفرد درخواست می کند که کالوین را از تعهدش نسبت به او(آلفرد) آزاد کند.ولی آلفرد نمی پذیرد.
برندا درخواست می کند که داشیل (داشیل را به یاد دارید؟)به کالوین برای پذیرفتن درخواست مهم او و لغو کردن تعهدش نسبت به آلفرد دستور دهد.
داشیل به کالوین دستور می دهد که 2 ماشین برندا را جوشکاری کند و سپس به کار آلفرد بپردازد.
آلفرد می گوید که نمیداند، ولی داشیل باید بداند.
کالوین از داشیل می پرسد. داشیل میگوید که روغن کاری بعدی او برای ساعت 4:00 برنامه ریزی شده است.
با توجه به اینکه هنوز زود است، کالوین به جوشکاری ادامه میدهد.
عامل ها:
به وسیله مطبقت یک رزو، سیستم هواپیمایی در یک تعهد برای صادر کردن یک گذرنامه برای یک مسافر در زمان مناسب وارد می کند.
--------------------------------------------------------------------------
P to C : لطفاً به من بگویید که شما چه پروازی از سانفرانسیسکو به نیویورک در 18 آپریل دارید.
C to P : پرواز شماره 354 ذر ساعت 8:30 حرکت می کندو پرواز شماره 293 در ساعت 10:00 حرکت می کند و پرواز شماره 441 در ظهر ...
P to C : لطفاً برای من در شماره 354 رزو کنید.
C to P : از آن دیگر نداریم.( همه به فروش رفته است.)
P to C : لطفاً در شماره 293 رزو کنید.
C to P : تایید شد. شماره رزو شما 112358 است.
P to C : لطفاً برای من در پرواز شماره 441 نیز رزو کنید.
C to P : آن پرواز با شماره 293 تداخل می کند. من اجازه ندارم برای یک مسافر 2 رزو کنم.
P to C : لطفاً برای انجام این کار مجوز بگیرید.
C to S : من برای ادامه رزو مضاعف درخواست مجوز می کنم.
S to C : مجوز داده نمی شود.
C to P : متاسفم، من نمی توانم تایید بگیرم.
April 18 ؛ درفرودگاه:
P to C : اسم من P است. من یک رزو برای پرواز شماره 293 دارم.
C to P : این گذرنامه شما است، بفرمایید.
3- برداشت کلی از نرم افزار AOP :
یک سیستم AOP کامل شامل 3 جزء اولیه است:
1- یک زبان قراردادی انحصاری (که شامل چندین بعد، مثل گمان ها والزام ها
است) با گرامر واضح و معنایی برای توصیف حات های ذهنی ؛
2- یک زبان برنامه نویسی تفسیری برای تعریف و برنامه نوشتن عامل ها با دستورات اولیه (برای مثال: REQUEST، INFORM)
3- یک "Agentifier"؛ دستگاه های بی اثر را به عامل های قابل برنامه نویسی تبدیل می کند.
¨ جزء 2 هدف اصلی این مقاله است.
¨ ان به جزء 1 تکیه می کند.
¨ جزء 3 باقیمانده نسبتاً مبهم است.
4- دسته های ذهنی و مشخصه های آنها:
آنجا نه انتخاب صحیح از دسته های ذهنی و نه یک تئوری صحیح از آنها است.
4-1- اجزاء حالت ذهنی:
انجام کار یک عامل به وسیله تصمیمات او یا انتخاب های او تعیین مشود.
تصمیمات به وسیله گمان های عامل محدود می شوند که بعداً اشاره خواهد شد.
هم چنین تصمیمات به وسیله تصمیمات قبلی محدود می شوند.
بنابراین ما دو دسته ی ذهنی معرفی می کنیم ، گمان و تصمیم، و دسته ی سوم، قابلیت ها، (که نه به خودی خود ذهنی است) .
شامل ورد33صفحه ای
مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان