تحقیق دانشجویی

تحقیق دانشجویی

پاورپوینت مقاله تحقیق و پروژه دانشجویی با قیمت مناسب تر از کافی نت،راحت و بی دردسر تحقیق های خود را از سایت ما دانلود کنید.

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 14
  • بازدید دیروز : 251
  • بازدید کل : 325599

تحقیق اساس (اصول ) NTFS


تحقیق اساس (اصول ) NTFS

 

 

 

 

 

اساس (اصول ) NTFS

سیستم پرونده NT مجموعه ای از عملکرد ، قابلیت اعتماد و سازگاری را مهیا می کند که در سیستم پرونده FAT یافت نمی شود . این سیستم طوری طراحی شده که اعمال پوشه استاندارد از جمله خواندن ، نوشتن و جستجوی و حتی اعمال پیشرفته ای چون بهبود سیستم پوشه را بر روی فضای زیادی از دیسک به سرعت انجام می دهد .

با فرمت کردن یک نسخه با سیستم پرونده NTFS و چندین پوشه دیگر و یک جدول پوشه اصلی (MFT ) ایجاد می شود که شامل اطلاعاتی راجع به تمام فایل ها و پوشه های موجود در نسخۀ NTFS می باشد . اولین اطلاعات بر روی نسخۀ NTFS ، بخش راه اندازی سیستم است که از 0 شروع شده و می تواند تا 16 نیز ادامه یابد . اولین پوشه بر روی نسخۀ NTFS ، جدول پوشه اصلی است ( MFT ) . شکل زیر طرحی از یک نسخۀ NTFS را نشان می دهد در زمانی که فرمت کردن به پایان رسیده.

این بخش اطلاعاتی راجع به NTFS را در بر دارد . عناوین مورد بحث شامل عناوین زیر است :

ـ بخش راه اندازی سیستم NTFS

ـ جدول پرونده اصلی NTFS (MFT )

ـ انواع پرونده های NTFS

ـ ویژگی های فایل NTFS

ـ فایل های سیستم NTFS

ـ چندین جریان دادۀ NTFS

ـ فایل های فشرده NTFS

ـ فایل های رفرشده EFS ، NTFS

ـ استفاده از EFS

ـ دستور اینترنال EFS

ـ ویژگی EFS

ـ پی آمدهای EFS

ـ فایل های یدکی NTFS

ـ قابلیت بازیافت و تمامیت دادۀ NTFS

سیستم پرونده NTFS شامل ویژگی های امنیتی مورد نیاز برای سرورهای فایل و کامپیوترهای شخصی گران قیمت در یک محیط متحد است . سیستم پرونده NTFS همچنین کنترل دستیابی به داده و امتیاز مالکیت را که برای تمامیت داده های مهم بسیار حائز اهمیت است را حمایت می کند . هنگامی که پوشه های به اشتراک گذاشته بر روی یک کامپیوتر با ویندوز NT دارای مجوزهای خاص هستند ، فایل ها و پوشه های NTFS بدون به اشتراک گذاشتن می توانند مجوز داشته باشند . NTFS تنها فایل بر روی ویندوز NT است که به شما این امکان را می دهد که مجوز ها را برای فایل های اختصاصی تعیین کنید. سیستم پرونده NTFS یک طرح ساده اما در عین حال قدرتمند دارد . اساساً ، هر چیزی بر روی نسخۀ یک فایل است و هر چیزی در یک فایل ، یک ویژگی است ، از ویژگی داده ، تا ویژگی امنیتی و ویژگی نام فایل . هر بخش در نسخه NTFS که اختصاص یافته باشد به یک فایل متعلق است . حتی سیستم پرونده متادیتا ( اطلاعاتی که به تنهایی سیستم پرونده را توصیف می کند ) نیز بخشی از یک فایل است .

تازه های NTFS5 (WINDOWS 2000 )

رمزگذاری ـ سیستم رمزگذاری فایل ( EFS ) ، فن آوری رمزگذاری فایل هسته ای را مهیا می کند که فایل های رفر گذاری شده را بر روی نسخه های NTFS ذخیره می کنند . EFS فایل ها را از دسترس مزاحمان دور نگه می دارد ، کسانی که ممکن است دسترسی غیر مجاز به داده های ذخیره شده نفوذ پذیر را پیدا کنند .

سهمیه های دیسک ـ ویندوز 2000 از سهمیه های دیسک برای نسخه های NTFS پشتیبانی می کند . شما می توانید از سهمیه های دیسک برای بازبینی و محدود کردن فضای دیسک استفاده کنید .

مراحل تجزیه دوباره ـ مراحل تجزیه دوباره ؛ موارد جدیدی در NTFS هستند که می توانند برای فایل ها و پوشه های NTFS به کار برده شوند . یک فایل یا پوشه که شامل مرحلۀ تجزیه دوباره است نیاز به رفتارهای اضافی دارد که در سیستم پرونده اصلی وجود ندارد . مراحل تجزیه دوباره فایل توسط بسیاری از ویژگی های انبار جدید در ویندوز 2000 مورد استفاده قرار می گیرد که شامل مراحل تنظیم نسخه است .

مراحل تنظیم نسخه ـ مراحل تنظیم نسخه ، موارد جدیدی از NTFS هستند . بر اساس مراحل تجزیه دوباره ، مراحل تنظیم نسخه اجازه پیدا می کنند که دستیابی به ریشۀ یک نسخه محلی را به ساختار پروندۀ یک نسخۀ محلی دیگر پیوند دهند .

فایل های یدکی ـ فایل های یدکی به برنامه ها امکان ایجاد فایل های بسیار بزرگتر را می دهند اما فضای دیسک را فقط به حدی که لازم است مصرف می کنند .

ردیابی لینک توزیع شده ـ NTFS یک سرویس ردیابی لینک را مهیا می کند که از ميان برهای فایل به خوبی لینک های OLE در پوشه های مرکب نگهداری می کند .

بخش راه اندازی سیستم

جدول 1-5 بخش راه اندازی یک نسخۀ فرمت شده با NTFS را نشان می دهد . زمانی که شما یک نسخۀ NTFS را فرمت می کنید ، برنامۀ فرمت اولین 16 بخش را به بخش راه اندازی و بخش خود راه انداز اختصاص می دهد .

جدول 1-5 بخش راه اندازی NTFS

بر روی نسخه های NTFS فیلدهای داده که از BPBپیروی می کنند BPB توسعه یافته را شکل می دهند . داده بر روی این فیلدها Ntldr را قادر به پیدا کردن جدول فایل اصلی می کند . در شروع ویندوز .

بر روی نسخه های NTFS ، MFT در بخش از پیش تعریف شده واقع نشده ، همچون نسخه های FAT32 ، FAT16 . به همین خاطر ، MFT می تواند انتقال داده شود ، اگر یک بخش بد در این محل نرمال وجود داشته باشد . با این وجود اگر داده معیوب باشد ، MFT نمی تواند تعیین مکان کند و ویندوز NT / 2000 وانمود می کند که نسخه فرمت نشده است .

مثال های زیر بخش راه اندازی یک نسخۀ فرمت شده NTFS را در حین اجرای ویندوز 2000 نشان می دهد .

نتیجه چاپی در این سه بخش فرمت شده است :

ـ بایت های 0A×0-00×0 هدایت پردازنده به بخش دیگر برنامه و OEM ID هستند .

ـ بایت های 53×0-0B×0 ، BPB ، BPB توسعه یافته هستند .

ـ کد باقیمانده ، کد خود راه انداز و انتهای نشان گر بخش است .

جدول زیر فیلدهای موجود در BPB ، BPB توسعه یافته بر روی نسخه های NTFS نشان می دهد . فیلدها درB×0 ، 0D×0 ،15×0، 18×0 ، 1A×0 ، 1C×0 آغاز می شوند و بر روی نسخه های FAT16 ، FAT32 هماهنگ می شوند . نسخه های ساده با داده های این مثال مطابقت می کنند .

نام فیلد (رشته )

بایت در بخش

هر بخش در هر دسته

بخش های ذخیره شده

همیشه 0

توسط NTFS استفاده نمی شود

توصیف گررسانه

هر بخش در هر مسیر

تعداد شبکه

بخش های نهان

توسط NTFS استفاده نمی شود

توسط NTFS استفاده نمی شود

بخش های کلی

تعداد دسته های اصلی برای پوشه

MFT

تعداد دسته های اصلی برای پوشه

MFT Mirr

هر دسته در هر بخش ثبت فایل

هر دسته در هر گروه فهرست

شماره سریال نسخه

حفاظت از بخش راه انداز

به خاطر این که یک سیستم عمل کننده برای دستیابی به یک نسخه به بخش راه انداز تکیه می کند ، پیشنهاد می شود شما ابزارهای اسکن دیسک همچون chkdsk را مرتب اجرا نمایید . علاوه بر تهیه کپی پشتیبانی از تمام فایل ها برای حفاظت در برابر از دست دادن داده ها ، اگر نمی توانید به یک نسخه دست یابید .

جدول پوشه اصلی ( MFT ) NTFS

هر فایلی بر روی نسخۀ NTFS توسط یک مدرک ( رکورد ) در یک فایل خاص به نام جدول پوشه اصلی ( MFT ) نمایش داده می شود . NTFS ، اولین 16 ثبت از جدول را برای اطلاعات خاص ذخیره می کند . اولین ثبت از این جدول خود جدول فایل اصلی را شرح می دهد که با یک ثبت کپی MFT دنبال می شود . اگر اولین ثبت MFT خراب شد ، NTFS برای پیدا کردن فایل کپی ، همانی که اولین ثبت همانند اولین ثبت از MFT است ، اولین ثبت را می خواند . محل قرار گرفتن بخش های داده برای هر دو فایل کپی MFT ، MFT در بخش راه انداز ثبت شده است . یک کپی از بخش راه انداز در مرکز اصلی دیسک قرار می گیرد . سومین ثبت از MFT فایل ثبت است (Log ) که برای بازیافت فایل مورد استفاده قرار می گیرد . هفدهمین ثبت و ثبت های زیر از جدول فایل اصلی برای هر فایل و فهرستی هستند .

مثالی ساده از ساختار MFT

جدول فایل اصلی مقدار شخصی از فضا را برای هر ثبت فایل در نظر می گیرد . ویژگی های هر فایل در بخش مشخص شده در MFT نوشته می شود . فایل ها و فهرست های کوچک ( به ویژه 1500 بایت یا کوچکتر ) مثل فایلی که در شکل بعد نشان داده شده می توانند در درون ثبت جدول فایل اصلی قرار بگیرند .

شکل 2-5 ثبت MFT برای فهرست یا فایل های کوچک

این طرح به دسترسی فایل سرعت می بخشد ، در نظر بگیرید ، برای مثال ، سیستم پرونده FAT را که برای فهرست کردن نام ها و آدرس های هر فایل از جدول تعیین فایل استفاده می کند . ورودی فهرست FAT شامل یک فهرست به جدول تعیین فایل است .

زمانی که شما بخواهید یک فایل را مشاهده کنید ، ابتدا FAT جدول اختصاصی فایل را می خواند و مطمئن می شود که چنین جدولی وجود دارد . سپس FAT ، فایل را با استفاده از جستجوی زنجیر اتحادهای اختصاصی که برای فایل در نظر گرفته شده ، باز می یابد . با NTFS به سرعت فایل را پیدا می کند، فایل برای استفادۀ شما آماده است .

مدارک فهرست درست مثل ثبت فایل درداخل جدول پوشه اصلی واقع شده اند . به جای داده ها ، فهرست ها شامل اطلاعات فهرست می باشند.مدارک فهرست کوچک در ساختار MFT جای دارند . فهرست های بزرگتر به شاخه های B سازمان دهی شده اند ، در حالی که دارای ثبت هایی با اشاره گر به دسته های خارجی هستند که شامل ورودی فهرست هایی است که نمی توانند در ساختار MFT جای گیرند .

انواع فایل های NTFS

ـ ویژگی های فایل NTFS

ـ فایل های سیستم NTFS

ـ چندین جریان دارۀ NTFS

ـ فایل های فشرده NTFS

ـ فایل های رفرشده NTFS

ـ استفاده از EFS

ـ دستور EFS

ـ ویژگی EFS

ـ پی آمدهای EFS

ـ فایل های یدکی NTFS

ویژگی های فایل NTFS

سیستم فایل NTFS هر فایل یا پوشه را همچون یک مجموعه از ویژگی های فایل مشاهده می کند . عناصری مثل نام فایل اطلاعات امنیتی آن و حتی داده های آن فایل ، همه ویژگی های فایل هستند . هر ویژگی توسط یک کد نوع ویژگی و نام ویژگی مشخص می شود .

زمانی که ویژگی های یک فایل می تواننددرثبت MFT جای گیرند . آنها ویژگی های مستقر دارند . برای مثال اطلاعاتی مثل نام فایل و نشان زمان همیشه در ثبت فایل MFT جای دارند . زمانی که تمام اطلاعات یک فایل برای جای گرفتن در ثبت فایل MFT بسیار بزرگ هستند ، بعضی از ویژگی های آن مستقر نمی شوند . ویژگی های غیر حاضر یک یا بیشتر دسته های فضای دیسک را در هر جایی بر روی نسخه تعیین می کنند . NTFS برای توصیف محل تمام ثبت ویژگی ها ، یک لیست ویژگی ( مشخصات ) را ایجاد می کند .

جدول 3 ـ5 تمام مشخصات فایل را توسط سیستم فایل NTFS فهرست می کند . این فهرست توسعه پذیر است ، به این معنی که دیگر خصوصیات فایل ها می توانند در آینده تعریف شوند .

جدول 3-5 خصوصیات فایل تعریف شده توسط NTFS

 

نوع ویژگی

توضیح

اطلاعات استاندارد

شامل اطلاعاتی مثل نشانه زمان و شمارش لینک می باشد .

لیست خصوصیات

مکان تمام ویژگی های ثبت شده ای را که در ثبت MFT جای نگرفته اند فهرست می کند .

 

 

نام فایل

یک ویژگی تکرار پذیر برای اسامی کوتاه و بلند فایل . اسم یک فایل طولانی می تواند تا 255 علامت باشد . نام کوتاه 3 تا 8 حرف است . نام های اضافی یا لینک های سخت که مورد نیاز POSIX هستند ، می توانند به عنوان خصوصیات نام فایل اضافی شامل شوند .

توصیف گرافیکی

اینکه چه کسی مالک فایل است و چه کسی به آن دست می یابد را شرح می دهد .

داده

حاوی دادۀ فایل است . NTFSاین امکان را می دهد که چندین داده در هر فایل پخش شود . هر فایل یک ویژگی بدون نام دارد . یک فایل می تواند یک یا چند ویژگی داده نام دار داده باشد که هر یک از معنای خاص استفاده می کند.

شناسه متغیر

یک معرف فایل نسخه منحصر به فرد ، که توسط سرویس ردیابی لینک توزیع شده مورد استفاده قرار می گیرد . تمام فایل ها معرف متغیر ندارند .

 

 

شامل ورد 43 صفحه ای


مبلغ قابل پرداخت 31,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 365

دیدگاه های کاربران (0)

تمامی مقاله تحقیق گزارش کار آزمایشگاه را از سایت ما دانلود کنید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما